معرفی بازیکنان پرچمدار سرخابی‌ها

کدخبر: ۲۵۷۸۷۵
​اقتصاد نیوز:با پایان نیم فصل اول لیگ هجدهم برترین بازیکنان هر تیم مشخص شدند.
معرفی بازیکنان پرچمدار سرخابی‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، نیم فصل اول لیگ هجدهم در حالی به پایان رسید که رقابت جذابی در صدر جدول رده بندی برای صدرنشینی در پایان نیم فصل شکل گرفت. 3 تیم سپاهان، پدیده و پرسپولیس هم امتیاز با هم نیم فصل اول را به پایان رساندند و دو تیم تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران هم نزدیک‌ترین رقبا به این سه تیم برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در لیگ برتر هستند. 

گروه آنالیز برنامه نود، هر هفته با بررسی بازی‌های لیگ برتر به بازیکنانی که بیش از ۳۰ دقیقه در هر بازی حضور داشته‌اند نمره‌ای بین ۱ تا ۶ (ضعیف‌ترین) می‌دهد. در این گزارش بر اساس نمرات گروه آنالیز برنامه نود، عملکرد بهترین بازیکنان هر تیم را مورد بررسی قرار داده‌ایم. 

فقط سه مهاجم

سه تیم سپاهان، تراکتورسازی تبریز و پیکان بهترین بازیکن نیم فصل اول آن‌ها مهاجم تیمشان شده است. سپاهانی‌های که برای لیگ هجدهم دوباره امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود می‌دیدند، با صدرنشینی نیم فصل اول را به پایان رساندند. کی‌روش استنلی که توسط امیر قلعه‌نویی فصل گذشته به فوتبال ایران آورده شد و این فصل هم همراه او به سپاهان آمده، در پایان نیم فصل اول با 9 گل زده آقای گل لیگ برتر است. او با میانگین امتیازی 2.62 بهترین بازیکن سپاهان در نیم فصل اول و دومین بازیکن برتر لیگ شد. 

آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی‌ای که این فصل بهترین گلزن باشگاه تراکتورسازی تبریز با 8 گل زده است، با میانگین امتیازی 2.68 بهترین بازیکن نیم فصل اول تراکتورسازی و سومین بازیکن برتر لیگ در پایان نیم فصل اول لیگ هجدهم است. استوکس که باشگاه تراکتورسازی تبریز را ترک کرده است، گفته می‌شود برای نیم فصل دوم رقابت‌ها به تبریز برمی‌گردد و برای تراکتورسازی تبریز بازی می‌کند. 

تنها مهاجم ایرانی‌ای که توانست بهترین بازیکن تیمش در پایان نیم فصل اول لیگ هجدهم شود، عیسی آل‌کثیر مهاجم پیکان است. آل‌کثیر با میانگین امتیازی 2.94 با وجود اینکه بهترین بازیکن پیکان شد، در جمع 20 بازیکن برتر لیگ جایی نداشت. او که همراه با تیم خود در 6 بازی آخر لیگ متحمل شکست شده، در پایان نیم فصل اول همراه با دو بازیکن دیگر در رده‌ی بیست و هفتم جدول برترین بازیکنان لیگ قرار گرفت. 

6 هافبک در بین 8 تیم اول

در بین بهترین بازیکنان هر تیم در نیم فصل اول نام 8 هافبک دیده می‌شود. نکته‌ی جالب در مورد هافبک‌هایی که توانسته‌اند بهترین بازیکن تیمشان در نیم فصل اول شوند این است که در بین 8 تیم اول جدول رده بندی، 6 تیم پدیده، پرسپولیس، استقلال تهران، پارس جنوبی جم، فولاد خوزستان و سایپا بهترین بازیکن نیم فصل اولشان یکی از هافبک‌های آن شده است. 

محمد قاسمی‌نژاد با میانگین امتیازی 2.56 بهترین بازیکن نیم فصل اول لیگ هجدهم و بهترین بازیکن تیم شگفتی‌ساز نیم فصل اول، پدیده شد. 

احمد نوراللهی هافبک باشگاه پرسپولیس که شانس حضور در جام ملت‌‌های آسیا را هم دارد، با میانگین امتیازی 2.69 بهترین بازیکن این باشگاه در نیم فصل اول شد. او همچنین در رده‌ی چهارم برترین بازیکنان لیگ در پایان نیم فصل قرار گرفته است.

فرشید اسماعیلی هافبک خلاق استقلالی‌ها هم با میانگین امتیازی 2.75 بهترین بازیکن این باشگاه در نیم فصل اول شد. او همراه با مهدی کیانی هافبک سپاهان مشترکا در رده‌ی نهم برترین بازیکنان لیگ در پایان نیم فصل هم قرار گرفت. 

روح‌الله سیف‌اللهی هافبک پارس جنوبی جم با میانگین امتیازی 2.73، بهترین بازیکن این باشگاه در پایان نیم فصل اول شد. او همراه با شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس مشترکا در رده‌ی هفتم برترین بازیکن لیگ هجدهم قرار گرفت. 

فرشاد سالاروند هافبک فولاد خوزستان با میانگین امتیازی 3.06 بهترین بازیکن فولاد در نیم فصل اول لیگ هجدهم شد. سالاروند در حالی بهترین بازیکن فولاد در پایان نیم فصل شد که در بین 40 بازیکن برتر لیگ در پایان نیم فصل جایی نداشت. او همراه با 3 بازیکن دیگر در رده‌ی چهل و ششم جدول برترین بازیکنان لیگ قرار گرفت. 

رضا اسدی هافبک باشگاه سایپا هم با میانگین امتیازی 2.70 بهترین بازیکن این تیم در پایان نیم فصل اول شد. او همراه با امین قاسمی‌نژاد هافبک پدیده، مشترکا در رده‌ی پنجم برترین بازیکن‌های نیم فصل اول قرار گرفت. 

میلاد جهانی هافبک تیم صنعت نفت آبادان با میانگین امتیازی 3.17 بهترین بازیکن این باشگاه در نیم فصل اول لیگ هجدهم شد. جهانی با وجود اینکه بهترین بازیکن صنعت نفت در پایان نیم فصل شد، در بین 70 بازیکن برتر لیگ در پایان نیم فصل جایی نداشت. او همراه با هفت بازیکن دیگر در رده‌ی هفتاد و یکم برترین بازیکن لیگ قرار گرفت. 

میثم شاه‌مکوندزاده هافبک تیم قعرنشین استقلال خوزستان، بهترین بازیکن این تیم در پایان نیم فصل اول شد. او با میانگین امتیازی 3.18 در بین 75 بازیکن برتر لیگ جایی نداشت و همراه با دو بازیکن دیگر در رده‌ی هفتاد و نهم جدول برترین بازیکنان لیگ قرار گرفت. 

50 درصد خارجی در بین مدافعان

در بین مدافعانی که در تیم‌های خود بهترین بازیکن نیم فصل اول شده‌اند، نیمی از آن‌ها خارجی هستند.

در تیم تازه لیگ برتری شده نساجی مازندران، جورجی ولیسیانی مدافع گرجستانی آن‌ها با میانگین امتیازی 2.77 بهترین بازیکن تیم و یازدهمین بازیکن برتر در رده بندی بازیکنان لیگ برتر در پایان نیم فصل اول شده است. 

موسی کولیبالی مدافع نفت مسجد سلیمان هم با میانگین امتیازی 3.04 بهترین بازیکن این تیم در نیم فصل اول لیگ هجدهم شده است. کولیبالی در حالی بهترین بازیکن نفت مسجد سلیمان شده است که در جدول کلی برترین بازیکنان نیم فصل همراه با دو بازیکن دیگر در دره‌ی چهلم قرار دارد. 

در باشگاه ذوب‌آهن اصفهان که به عنوان نایب قهرمان فصل گذشته نتوانست در نیم فصل اول بازی‌ها نتایج قابل قبولی بگیرد، محمد نژادمهدی مدافع این تیم با میانگین امتیازی 3 بهترین بازیکن نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر شد. بهترین بازیکن ذوبی‌ها در نیم فصل اول در بین 30 بازیکن برتر لیگ جایی نداشت و به همراه پنج بازیکن دیگر در رده‌ی سی و دوم برترین بازیکن لیگ در پایان نیم فصل قرار گرفت. 

در تیم سپیدرود رشت هم میلاد شیخ‌سلیمانی مدافع این تیم با میانگین امتیازی 2.91 بهترین بازیکن شاگردان علی کریمی در پایان نیم فصل شد. در جدول کلی هم شیخ‌سلیمانی همراه با یک بازیکن دیگر در جایگاه بیست و دوم برترین‌ بازیکنان نیم فصل قرار گرفت. 

از تنها دروازه‌بان تا خریدهای طلایی

در بین دروازه‌بانان فرنادو ده‌خسوس بازیکن شناخته شده‌ی باشگاه ماشین سازی تبریز هم تنها دروازه‌بانی است که توانسته در تیم خود در پایان نیم فصل اول بهترین بازیکن شود. ده‌خسوس با وجود اینکه بهترین بازیکن ماشین سازی شده در جدول کلی در بین 50 بازیکن برتر لیگ جایی ندارد و در رده‌ی پنجاه و هفتم قرار گرفته است.

در بین شانزده تیم لیگ هجدهم، هفت تیم سپاهان اصفهان (کی‌روش استنلی)، پدیده (محمد قاسمی‌نژاد)، تراکتورسازی (آنتونی استوکس)، پیکان (عیسی آل‌کثیر)، نساجی مازندران (جورجی ولیسیانی)، نفت مسجد سلیمان (موسی کولیبالی) و سپیدرود رشت (میلاد شیخ‌سلیمانی)، بهترین بازیکن نیم فصل اول آن‌ها یکی از خریدهای جدیدشان برای لیگ هجدهم بوده است. در بین این 7 باشگاه، 4 باشگاه خریدهای خارجی آن‌ها بهترین بازیکن نیم فصل اولشان شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید