لاریجانی: فراگیر شدن تخلفات کوچک می‌تواند پایه‌های مدنیت کشور را بلرزاند

کدخبر: ۲۵۹۳۹۹
اقتصادنیوز: رئیس مجلس گفت: انقلاب اسلامی در چهل سال همواره ایران را از بحران های داخلی و خارجی نجات بخشید. اصل پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن بساط دیکتاتوری پهلوی با حضور یکپارچه ملت و رهبری حکیمانه امام محقق گردید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز نهم دی ماه اظهار کرد: نهم دی ماه از آن جهت در تاریخ ایران جای گرفت و به خاطره ها ماند که قدرت حضور ملت را در بر دارد قدرتی که با صلابت چالش ها را از بین برد و حقایق را روشن و تثبیت کرد قدرتی که به اغواگری ها و شیطنت گری های بیگانگان سیلی محکمی زد و پس از کشمکش های چندساله، ملت بزرگ ایران در ۹ دی اراده خود را جایگزین رفتارهای ماجراجویانه دشمنان خارجی و داخلی کرد.

رئیس مجلس افزود: به همین جهت انقلاب اسلامی در چهل سال همواره ایران را از بحران های  داخلی و خارجی نجات بخشید. اصل پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن بساط دیکتاتوری پهلوی با حضور یکپارچه ملت و رهبری حکیمانه امام محقق گردید.

وی تصریح کرد: در مقابله با گروهک‌های جدایی‌طلب و ماجراجویی بنی صدر و ترورهای مکرر نیروهای منافق با صحنه گردانی ملت همه شگردهایی که برای یاس ملت تدبیر شده بود را به یکباره از بین برد و توان مجددی را به مسیر انقلاب بخشید. در جنگ تحمیلی آنچه باعث یاس دشمن شد که با پشتوانه برخی کشورهای بی شرافت در منطقه و حمایت قدرت های بزرگ مخصوصا آمریکا سال ها جنگ را علیه ملت ایران تحمیل نمودند، حضور ملت به خصوص جوانان در صحنه دفاع مقدس و ایجاد فضای شورانگیز مجاهدت بسیجیان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از کشمکش‌های سیاسی فرساینده بنی صدر علیه رهبران حزب جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و درگیری‌های امنیتی منافقین، آن هم در شرایط تجاوز دشمن به سرزمین ایران و فضای تبلیغاتی شدید علیه انقلاب، حضور ملت در صحنه سیاسی کشور و جبهه‌ها معجزه ای بزرگ خلق نمود. ۹ دی ماه سنخ چنین رویدادی بود که غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و کشمکش های داخلی را پایان داد. ۹ دی ماه زنجیره ای از دخالت های فرصت طلبانه آمریکا و بعضی کشورهای غربی و برخی ناامنی های کوچک را سر جای خود نشاند و با روشنگری مسیر انقلاب را مستحکم نمود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از دلایل مهم چالش های آن روز عدم توجه به قانون و تمکین به آن بود. اینکه در همه نظام های جا افتاده اصل  را بر قانون پذیری می گذارند و پای آن می ایستند به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه های سنگینی برای منافع ملی و امنیت ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فرداست که بدانند حتی با تخلف‌های کوچک از قانون نیز باید مبارزات جدی داشت چون فراگیری تخلفات کوچک هم می‌تواند پایه های مدنیت کشور را بلرزاند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رخنه فرصت طلبان و استفاده ضدانقلاب از کشمکش‌های داخلی در ماجرای انتخابات سال ۸۸ گفت: ملاحظه کردید در چند ماه پس از انتخابات مخصوصا در روز عاشورای آن سال فرصت طلبان و ضدانقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عاشورا نمودند، با اقدامات زشت و توهین به نظام عزاداری ملت را مضاعف کردند.این ملت بزرگ این تجربه ها را دارد و از همین رو این روزها با حساسیت زیاد علیرغم بسیاری از مشکلات کشور و تحریم ها صحنه را زیر نظر دارد و می‌داند تروریست‌های جلاد و معاندین انقلاب در پی فرصت برای ضربه زدن به همه ابعاد انقلاب هستند.

لاریجانی اظهار کرد: آنها به همراهی آمریکا، ایران گسترده و قوی را نمی پسندند و به دنبال ضربه به استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند. همین جا باید به این نکته کلیدی توجه داشت که راز نهم دی ماه به ایمان مردم و تعصب مقدس آنها به اهل بیت(ع) بازمی گشت که با همه صبر انقلابی در ماه‌های قبل در مقابل بی حرمتی به عاشورا یکباره وظیفه خود را در خروش ملی دیدند.

عضو شورای هماهنگی سران قوا با اشاره به دخالت های خارجی مخصوصا آمریکا در حوادث ماه های قبل از نهم دی اظهار داشت: در این دخالت آمریکا صریح بود؛ ادبیات آن روز مسئولان آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منافعی که برای این امر اختصاص دادند و خود اعلام نمودند چند امر را نشان داد؛ یک، مترصد بودن آنها برای استفاده از هرگونه سستی سیاسی و امنیتی داخل ایران برای ضربه زدن به منافع ملت. دوم، آشنایی اندک آنان با خصوصیات جامعه‌شناسی ملت ایران و فریب خوردگی آنها از اطلاعات غلط ضدانقلاب و منافقین است.

رئیس قوه قانون گذاری تاکید کرد: به نظر می‌رسد امروز هم آمریکا گرفتار این توهم اسف‌آور است که تحریم‌ها علیه ایران و موتور تبلیغات ضدایران را با جدیت دنبال می‌کند، به حدی که نمی‌تواند آرزوهای باطل خود را عیان نکند.  رئیس‌جمهور «درهم و برهم» آمریکا تخیلات مشوش خود را بیان کرده است اما ملت ایران پای عزت و استقلال خود ایستاده و اصولا بسیاری از ملت‌ها این بیداری را پیدا کرده‌اند. ملاحظه کنید ملت رشید عراق در مقابل اهانت آمریکا به آنها در چند روز قبل چگونه واکنش نشان داد.

لاریجانی گفت: این خوی استکباری آمریکا است که یک روز پس از چپاول اموال سعودی‌ها و برخی کشورهای دیگر منطقه با پررویی اعلام می‌کنند که اگر ما پشت سعودی را نگیریم، یک هفته‌ای سقوط می‌کند و به این ترتیب آمریکایی‌ها هم اخاذی و هم بی‌حرمتی می‌کنند. نمونه دیگر در رفتار استکباری آنان همراه با بی‌عقلی و بی‌تدبیری، حضور بدون آداب رئیس‌جمهور آمریکا در عراق بود که با واکنش جدی همه گروه‌های سیاسی عراق و ملت رشید این کشور مواجه شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: نکته دیگر در حوادث آن روز که منجر به ۹ دی ماه شد، این بود که برخی از سیاستمداران و گروه‌ها در شرایط حساس، توجه به روشنگری‌های خیرخواهانه رهبر معظم انقلاب نکردند چرا که ایشان بارها مسیر را نشان داده‌اند چه در جلسات خصوصی و چه علنی، آنچه خیر ملت، گروه‌ها و عناصر سیاسی بود، بیان کردند که اگر به موقع توجه می‌شد، این گونه فتنه‌ها یا اصلاً ایجاد نمی‌شد یا خیلی سریع تمام می‌شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان به اینکه امروز هم در شرایط پیچیده‌ای قرار داریم که هم مشکلات اقتصادی، فشار اجتماعی زیادی را ایجاد کرده و هم در صحنه بین‌الملل، آمریکایی‌ها خیلی روشن تر از قبل مبارزه با ملت ایران را سرلوحه خود قرار داده‌اند، تصریح کرد: در چنین وضعیتی، توجه به رهنمودهای رهبری بیش از گذشته ضرورت دارد تا در فضای سیاسی با طمأنینه، قوای مختلف بتوانند مسائل اقتصادی کشور را در جهت بالا بردن توان ملی، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از مستضعفان، زحمتکشان، کشاورزان و کارگران سامان دهند.

وی درباره حادثه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: حادثه اخیر در دانشگاه بسیار تأثربرانگیز بود و به خانواده محترم این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و لازم است کمیسیون آموزش در این زمینه رسیدگی کامل داشته باشد و نتیجه را به مجلس ارائه کند و افرادی که قصور یا تقصیر داشتند، مشخص شوند.امروز طبق دستور قبلی باید استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در برنامه مجلس می‌داشتیم، اما کمیسیون کشاورزی و استیضاح‌کنندگان جلسه‌ای با وزیر داشتند و نقطه نظرات اصلاحی خود را درباره قیمت تضمینی گندم، اصلاح برخی رویه‌ها، توجه خاص به آبخیزداری، اصلاح قنوات، آبیاری نوین، گسترش سیستم‌های گلخانه‌ای و نظارت جدی‌تر بر صادرات و واردات محصولات کشاورزی بیان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این عزم در دو طرف وجود داشت و همچنین بنابر همکاری دوجانبه مخصوصاً در فصل تصویب بودجه شد تا با همیاری یکدیگر، بخش کشاورزی در بودجه قوی‌تر دیده شود و مشکلات کشاورزان با حمایت بهتری در بودجه کشور مواجه و حل و فصل شود که لازم است از اقدامات همکاران عزیز در این زمینه تشکر کنم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید