مصوبه مجلس: اطلاعات سامانه مؤدیان مالیاتی محرمانه است

کدخبر: ۲۶۰۰۳۰
اقتصادنیوز: بر اساس مصوبه امروز مجلس اطلاعات سامانه مؤدیان محرمانه خواهد بود و سازمان مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون یا مرجع قضایی نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 12 دی 97) پارلمان در ادامه بررسی‌های خود درباره اصلاح لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی ماده 15 لایحه فوق را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 15 لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، اطلاعات سامانه مؤدیان محرمانه است و سازمان امور مالیاتی  مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون و یا مرجع قضایی نیست.

همچنین کارگروه راهبری سامانه مؤدیان مجاز است در خصوص استفاده از این اطلاعات برای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر ماه 86 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و نیز استفاده از اطلاعات به صورت داده‌های ناشناس مشروط به رعایت حریم خصوصی اشخاص برای سایر متقاضیان تصمیم‌گیری کنند.

به موجب تبصره یک لایحه فوق، سازمان مکلف است در ایجاد و استقرار سامانه نسبت به صیانت و حفظ اطلاعات اشخاص و رعایت مقررات امنیت فضای تبادل اطلاعات اقدام کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید