افزایش محبوبیت ویندوز 10

کدخبر: ۲۶۰۳۶۰
اقتصاد نیوز:سرانجام ویندوز ۱۰ توانست سهم بیشتری از ویندوز ۷ را به خود اختصاص دهد.
افزایش محبوبیت ویندوز 10

به گزارش اقتصاد نیوز ، چند پیش بود که مایکروسافت به‌عنوان شرکت توسعه و ارائه‌دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار ویندوز، اعلام کرد که تنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی از نسخه ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می خواهند همچنین از این نسخه به نسبت قدیمی استفاده کنند، باید با پرداخت مبلغی معلوم و مشخص، پشتیبانی مایکروسافت را برای دریافت به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی دریافت کنند.

حالا به نظر می رسد که این بیانیه مایکروسافت تا حد بسیار زیادی موثر واقع شده است چراکه تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که سهم ویندوز ۱۰ که تاکنون بسیار کمتر از نسخه ویندوز ۷ بود، حالا از آن پیشی گرفته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده است.

این بدان معناست که در میان رایانه‌های شخصی و دسکتاپ، تعداد کاربرانی که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی از جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ استفاده کرده و آن را بر روی رایانه خود نصب کرده‌اند، بیشتر از کاربرانی است که هنوز از نسخه ویندوز ۷ بر روی رایانه خود استفاده می‌کنند.

بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که مایکروسافت توانسته است سرانجام در ترغیب و تشویق کاربران این سیستم عامل محبوب عملکرد موفقیت آمیزی را به نام خود ثبت کند و این نسخه سهم بیشتری از ویندوز ۷ را به خود اختصاص دهد.

این گزارش‌های تحلیلی که از سوی متخصصان و کارشناسان فعال در موسسه  Net Applications ذکر شده در وب سایت phonearena منتشر شده است، نشان می‌دهد که محبوبیت و استقبال از ویندوز ۱۰ به تدریج در میان کاربران رایانه‌های شخصی و دسکتاپ رو به افزایش است که البته در برهه‌ای از زمان اندکی بعد از معرفی و انتشار رسمی آن، این استقبال رو به کاهش رفت. اما حالا با مهلت یک ساله مایکروسافت و برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار به نظر می‌رسد که ویندوز ۱۰ بر روی حدود یک میلیارد دستگاه رایانه نصب شده است. در ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی سهم ویندوز ۱۰ از بازار حدود ۳۸.۱۴ درصد بود که نسبت به ماه سپتامبر که سهمی معادل ۳۹.۲۲ درصد داشت، ۱.۰۸ درصد رشد کرده بود.

در همین بازه زمانی سهم ویندوز ۷ نیز از بازار با یک کاهش ۱.۹۹ درصدی روبرو بود که از ۳۸.۸۹ درصد به ۳۶.۹۰ درصد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید