زنان عربستان حق اطلاع‌یافتن از طلاق را به‌دست آوردند!

کدخبر: ۲۶۰۸۵۸
اقتصادنیوز؛ عربستان سعودی، با وضع قانونی جدید، دادگاه‌ها را موظف کرد تا زنان عربستان را با ارسال پیامک از تایید حکم طلاق‌شان مطلع کند.
زنان عربستان حق اطلاع‌یافتن از طلاق را به‌دست آوردند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ این قانون قرار است که مناقشه بر سر طلاق غیابی و پنهانی زنان در عربستان پایان دهد که بر اساس آن زنان این کشور حتی از تصمیم دادگاه برای جاری شدن صیغه طلاق به درخواست همسرشان آگاه نمی‌شدند. 

بر اساس این گزارش، قرار است از امروز (یکشنبه) دادگاه‌های عربستان با ارسال پیام تلفنی زنان را از تصمیم خود مبنی بر موافقت با طلاق زوجین مطلع کنند. 

این قانون با هدف رعایت حق آگاهی زنان و فرصت دادن به آنها برای تامین حقوق خود چون مهریه و نفقه وضع شده است. وکلای زنان در عربستان می‌گویند با اجرایی شدن این قانون به رویه‌ای که مطابق آن به مردان اجازه می‌داد بدون مطلع کردن همسرشان او را طلاق دهند، پایان می‌دهد. 

عربستان سال گذشته هم چند قانون در زمینه آزادی اجتماعی زنان از جمله حق رانندگی و قضاوت زنان را تصویب کرد. با وجود این، هنوز در این کشور مردان قیم قانونی زنان محسوب می‌شوند. 

این قانون جدید بخش دیگری از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی است که به «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان سعودی نسبت داده شده، همچون احکامی که سال گذشته درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها و اجازه به زنان برای تصدی مشاغلی که به طور سنتی در استیلای مردان بود. 

با وجود اخبار متعدد که از اصلاحات اجتماعی در عربستان منتشر می‌شود، زنان این کشور همچنان از بسیاری فعالیت‌ها محرومند و بدون اجازه همسر یا پدر و برادر و یا حتی پسر خود حق انجام آنها را ندارند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید