ترامپ:

ارقام اقتصادی، واقعا خوب است

کدخبر: ۲۶۱۳۸۴
اقتصادنیوز؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با انتقاد از فدرال رزرو، اعلام کرد که تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره، مانع رشد اقتصادی این کشور شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: ارقام اقتصادی، واقعا خوب است. می توانید تصور کنید که من همچون دولت های قبلی، با نرخ صفر بهره طولانی مدت به جای نرخ به سرعت افزایش یافته کنونی، سر و کار داشتم. 

ترامپ در ادامه این توییت، همچون گذشته از وضعیت اقتصادی کشورش در دوره زمامداری خود تعریف کرد و یادآور شد که بازارهای آمریکا از زمان انتخابات ریاست جمهوری 2016، شاخص های خوبی را نشان می دهد. 

رئیس جمهوری آمریکا بارها از فدرال رزرو و «جرومی پاول» رئیس آن به دلیل افزایش تدریجی نرخ بهره انتقاد کرده است. 

بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی، چهار مرتبه نرخ بهره را افزایش داد، امری که خشم رئیس جمهوری را در پی داشت.

ترامپ به طور معمول، نرخ پایین بیکاری در آمریکا و عملکرد بازار بورس این کشور را در بوق و کرنا می کند و حال آنکه بازارهای این کشور در سال 2018، در مجموع متحمل زیان شدند. 

هرچند بسیاری از جمهوریخواهان آمریکا موافق افزایش نرخ بهره هستند، ترامپ رسما بانک مرکزی را برای پایین نگه داشتن نرخ بهره تحت فشار قرار داده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است که نرخ پایین بهره به وی در مذاکره با کشورهای دیگر در زمینه های تجاری کمک می کند.

ارزش دلار آمریکا در سال گذشته میلادی به واسطه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بیشتر شده است و دلار قوی تر باعث می شود محصولات آمریکایی برای خریداران خارجی گران تر شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید