سناتور دموکرات:

مقامات دولت ترامپ قصد بی‌ثبات کردن خاورمیانه را دارند

کدخبر: ۲۶۱۸۴۱
اقتصادنیوز؛ کریس مورفی، سناتور دمکرات با انتقاد از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در قاهره گفت مقامات ترامپ خاورمیانه را بی ثبات کرده‌اند.
مقامات دولت ترامپ قصد بی‌ثبات کردن خاورمیانه را دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ کریس مورفی روز جمعه در واکنش به سخنرانی روز گذشته مایکل پمپئو افزود: این سخنرانی شبیه فانتزی لالا-لند (فیلمی تخیلی که واقعیت ندارد) بود. ما کارکنان هولناکی داریم که از زمان روی کار آمدن ترامپ قصد بی ثبات کردن خاورمیانه را دارند.

وی با برشمردن اقدامات آنها در ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه ادامه داد: کمک به کشتن هزاران غیرنظامی در یمن، رها کردن جنبش دموکراسی در مصر، خالی کردن پشت کردها در سوریه بدون برنامه ای برای ایمنی آنها و قرار دادن قطر در مدار ایران نمونه هایی از این اقدامات است.

سناتور دمکرات آمریکا اضافه کرد: تضعیف لبنان با اجازه دادن به سعودی ها برای ربودن نخست وزیر، تقویت تندروهای ایرانی با خروج از توافق هسته ای و اجازه دادن به سعودی ها در از بین بردن خبرنگاری که تحت حفاظت آمریکا بود، دیگر موارد این اقدامات ثبات زدایانه آمریکا در منطقه است.

مورفی همچنین اظهار کرد با قطع کمک های مالی برای پناهندگان فلسطینی و اجازه ندادن به هیچ مهاجری برای ورود به آمریکا، بحران پناهندگان منطقه ای را تشدید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید