نقش موثر دژاگه در پیروزی تیم ملی مقابل ویتنام +تصاویر

کدخبر: ۲۶۲۲۹۵
​اقتصاد نیوز:شش امتیاز از دو بازی و حضور قدرتمندانه در صدر جدول حاصل عملکرد کی‌روش و شاگردانش در امارات بوده است.
نقش موثر دژاگه در پیروزی تیم ملی مقابل ویتنام +تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، ایران دومین قدم را مقابل ویتنام هم با اقتدار برداشت. تیمی که شاید در حد و اندازه‌های قدرت‌های آسیا نباشد اما با دو گلی که مقابل عراق در بازی اول به ثمررساند نشان داد که تیم دست و پابسته‌ای نیست.

گل‌های تیم ملی در بازی مقابل ویتنام با یک رکورد برای گلزنش همراه بود. آزمون که در جام ملت‌های گذشته دو گل زده بود با سه گل این دوره تعداد گل‌های آسیایی‌اش را به عدد 5 رساند و در کنار علی کریمی و علی جباری خودش را جای داد. با این 5 گل سردار آزمون در حال حاضر با کریمی و جباری به صورت مشترک چهارمین گلزن ایران در این رقابت‌ها هستند. هدف بعدی مهاجم جوان تیم ملی رسیدن به کلانی و بهتاش فریباست که 7 گل زده‌اند. بهترین گلزن این رقابت‌ها علی دایی با 14 گل است که بعید است آزمون در این دوره بتواند به او برسد. نکته سردار آزمون نسبت به تمام افراد این لیست این است که او در سن بسیار کمتری نسبت به بقیه توانسته به این آمار گلزنی برسد و زمان زیادی برای بهتر کردن آن دارد.

جابجایی مهاجم سابق و مهاجم فعلی پرسپولیس و البته بازی بهتر مهاجم فعلی! طارمی که در بازی اول بسیار خوب بازی کرده بود مقابل ویتنام نتوانست به تعداد گل‌هایش اضافه کند و بازیکن تعویضی ایران هم بود. مهدی ترابی برخلاف او در فرصت کمتری که در اختیار داشت با یک پاس زیبا آزمون را به گل دوم رساند. کی‌روش هم در پایان بازی تعریف ویژه‌ای از ترابی کرد و او را شایسته حضور در اروپا دانست. تعریفی که البته شاید به مذاق پرسپولیسی‌ها خوش نیاید.

امید ابراهیمی خیلی بی‌سروصدا خود را به بازیکن فیکس تیم ملی تبدیل کرده است. بازیکنی که بعد از جام‌جهانی حالا حضور در جام ملت‌های آسیا را هم در سی و یک‌ سالگی تجربه می‌کند. ابراهیمی از مصدومیت عزت‌اللهی و علی کریمی فرصت حضور در ترکیب را پیدا کرد و آنقدر درخشید و خوب بازی کرد که کی‌روش کوچکترین نگرانی بابت میانه میدان در غیبت دو بازیکن مهم تیمش پیدا نکرد. تنها هافبک دفاعی تیم ملی در دو بازی مقابل یمن و ویتنام که به تنهایی میانه میدان ایران را جمع کرد و حتی می‌تواند در بازی‌های سخت‌تر که بعد از مرحله گروهی آغاز خواهد شد خاطرمان را جمع نگه‌دارد.

اشکان دژاگه بعد از مدت‌ها دوری از ترکیب اصلی، در جام ملت‌ها توانست جایگاه خود را پس بگیرد. اتفاقی که پیش از شروع این رقابت‌ها غیرقابل پیش‌بینی بود اما به وقوع پیوست و حالا دژاگه در  دو بازی انجام شده کاپیتان تیم ملی ایران بوده است. دژاگه در 13 بازی اخیر تیم ملی فقط در دو بازی دوستانه ترکیب قرار گرفت و در هر دو بازی هم در ابتدای نیمه دوم تعویض شد. جام ملت‌ها اما شروعی دوباره برای هافبک سی و سه ساله تیم ملی بوده و با عملکردش هم نشان داده که هنوز هم می‌تواند لیدر تیم ملی بوده و  با عملکردش توجهات را جلب کند.

علامت تعجب بزرگ تیم ملی. بعد از این که لیست تیم ملی برای بازی مقابل ویتنام اعلام شد ابتدا تصور می‌شد که اشتباهی در اعلام ترکیب پیش آمده اما با شروع بازی مشخص شد که اشتباهی نبوده و کنعانی‌زادگان قرار است در قلب دفاع در کنار پورعلی‌گنجی قرار بگیرد. البته کنعانی‌زادگان قصد داشت علاوه بر دفاع با اضافه شدن به خط حمله در گل‌های تیم ایران هم نقش داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد. با وجود انتقادات زیادی که از حضور کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی شد اما این بازیکن عملکرد خوبی در خط دفاع داشت و شاید در بازی‌های سخت‌تر هم جانشین منتظری و مجید حسینی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید