درخواست لیندسی گراهام از FBI برای ارائه گزارش تبانی ترامپ و روسیه

کدخبر: ۲۶۲۳۴۵
اقتصادنیوز؛ لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه از اف بی آی خواست تا گزارشی از روند تحقیقات این نهاد در مورد تبانی احتمالی رئیس جمهور آمریکا با روسیه ارائه کند.
درخواست لیندسی گراهام از FBI برای ارائه گزارش تبانی ترامپ و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ سناتور «لیندسی گراهام» رئیس جمهوریخواه کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه اظهار داشت که قصد دارد از «پلیس فدرال آمریکا» (اِف بی آی) درخواست کند تا گزارشی از روند تحقیقات این نهاد در زمینه تبانی احتمالی «دونالد ترامپ» با مقامات کاخ کرملین ارائه کند.

وی همچنین اعلام کرد که این نهاد فدرال ممکن است در تحقیقات خود از حد لازم فراتر رفته باشد.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که اف بی ای در سال ۲۰۱۷ و متعاقب اخراج «جیمز کومی» از ریاست این نهاد توسط ترامپ، تحقیقات ضد جاسوسی خود را در خصوص اینکه آیا رئیس جمهور کنونی آمریکا عامل روسیه است یا خیر، آغاز کرد.

در آن زمان، جیمز کومی رهبری یک تیم تحقیقاتی را برعهده داشت که در زمینه مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق می کرد. آژانسهای اطلاعاتی آمریکا ادعا می کنند که مسکو تلاش کرده تا نتیجه این انتخابات را به سود ترامپ رقم زند. اما روسیه اتهام مداخله را رد کرده و ترامپ نیز پیوسته می گوید که هیچگونه تبانی میان کارزار انتخاباتی وی و مسکو وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید