دروازه نامرئی بیرانوند!

کدخبر: ۲۶۳۲۵۰
​اقتصاد نیوز:تیم ملی قرار نیست در این تورنمنت به رقیبانش حتی اجازه شوت زدن بدهد!
دروازه نامرئی بیرانوند!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا، فرمول ویژه‌ای که در سال‌های حضورش در فوتبال ایران تمرین کرده را به خوبی پیاده‌سازی می‌کند. تیم ملی در این دوره هنوز گلی نخورده و در هر سه مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه‌داشته است. آماری که در بین 24 تیم آسیایی فقط 4 تیم اردن، کره‌جنوبی، قطر و ایران ثبت کرده‌اند. با این تفاوت که ایران سخت‌تر از همه تیم‌ها به حریفش حتی اجازه شوت‌زدن می‌دهد. 

در این تورنمنت فقط 5 شوت به چارچوب ایران زده شد. به جز قطر، هیچ تیم آسیایی در این رقابت‌ها شوتِ متحمل شده‌اش کمتر از ایران نبوده است. 

این در حالی است که کی‌روش در آخرین رقابت با آسیایی‌ها هم با همین فرمول به موفقیت رسیده بود. تیم ملی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی، تا بازی آخر حتی یک گل هم نخورده بود که مجوز صعود به جام جهانی را دریافت کرد. یعنی در بازی‌های رفت و برگشت مقابل کره‌جنوبی، چین، قطر و ازبکستان هیچ گلی نخوردیم و فقط در آخرین بازی که صعود ایران حتمی شده بود، 2 گل از سوریه دریافت کردیم. اتفاقی که باعث شد بعد از برزیل، دومین تیم صعود کننده به جام جهانی باشیم. 

حالا کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا هم همین فرمول را تکرار کرده است. با وجود اینکه در این سه مسابقه تغییر زیادی به نفرات خط دفاع داد و حتی میانگین مالکیت تیم ملی بیشتر از 61 درصد است و فوتبال نسبتا هجومی ارائه می‌دهد، ولی همچنان هدف اول ایران گل نخوردن است. هدفی که فعلا محقق شده و در صورت ادامه یافتن، می‌تواند کمک شایانی به موفقیت تیم ملی در این تورنمنت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید