انتقاد هاشمی‌طبا از ائمه‌جمعه: با قطع ارتباط با دنیا چه‌طور معیشت مردم را بهتر کنیم؟/ دولت باید هزینه بدهد

کدخبر: ۲۶۳۵۰۰
اقتصادنیوز: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شعارهای مخالفان دولت درباره معیشت تنها برای فشاری بر دولت است.
انتقاد هاشمی‌طبا از ائمه‌جمعه: با قطع ارتباط با دنیا چه‌طور معیشت مردم را بهتر کنیم؟/ دولت باید هزینه بدهد

به گزارش اقتصادنیوز، سید مصطفی هاشمی‌طبا گفت: بین سیاست خارجی و اقتصاد سیاسی ما یک تناقض بزرگ با آنچه در کشور هست  وجود دارد. ائمه جماعت می‌گویند «معیشت بهتر برای مردم»؛ خب از کجا معیشت بهتر برای مردم؟! باید برای این کار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی صورت گیرد. سرمایه‌گذار خارجی که جذب نمی‌شود، آنها هم نمی‌آیند، ما هم که بلد نیستیم و نمی‌گذاریم سرمایه‌گذار خارجی را جذب کنیم.

وی که با هفته نامه تجارت فردا گفتگو کرده است، گفت: آقای روحانی می‌گوید که به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم، اما آیا اجازه کار به سرمایه‌گذار خارجی می‌دهیم؟ دولت باید شرایط را برای ورود سرمایه‌گذار خارجی فراهم کند حال‌ آنکه موارد سرمایه‌گذاری خارجی که پس از برجام گرایش به سرمایه‌گذاری در ایران داشتند با سیاست‌های غلط برخی سازمان‌ها و نهادها، جذب نشدند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره نقش دولت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: برای هر مساله‌ای باید هزینه‌ای پرداخت کرد. برای سرمایه‌گذاری خارجی هم باید هزینه‌ای پرداخت کرد و تضمینی به خارجی‌ها داد. باید به استقبال خطرها و هزینه‌هایش برویم تا سرمایه‌گذاری خارجی صورت گیرد و نتیجه دهد و درپی آن تولید کشور بالا رود و افزایش ثروت در کشور صورت گیرد.

هاشمی طبا گفت: اگر می‌خواهیم برای مردم کار کنیم باید کارهای زیربنایی و زیرساختی انجام دهیم نه کارهای سطحی. این کارها شاید امروز پولی به دست مردم بدهد، اما عواقب و تبعات آن هزار برابر بیشتر است. باید کاری کرد که اشتغال واقعی ایجاد شود که مردم کولبری و قاچاق نکنند.

این چهره اصلاح‌طلب با انتقاد از ائمه جمعه گفت: وقتی امام‌جمعه‌ای می‌گوید ما باید رابطه‌مان را با اروپا قطع کنیم، چه کار باید کرد؟ چه باید گفت؟ رابطه ما که با آمریکا قطع است، با اروپا هم قطع شود آن‌وقت باید چه کار کنیم؟!

وی افزود: آیا در داخل می‌توانیم با این رویه قطع رابطه با دنیا، معیشت بهتر ایجاد کنیم؟ پس همه شعارهایی که درباره معیشت بهتر می‌دهیم تنها فشاری است که بر دولت وارد می‌کنیم و راهکاری نداریم.

نمی‌دانم بعضی از مخالفان دولت به کجا وصل هستند

هاشمی‌طبا همچنین به هجمه‌ها علیه دولت اشاره کرد و گفت: مخالفان تنها دولت را هدف قرار می‌دهند. در این 40 سال سابقه نداشت که مخالفان به این شکل به دولت هجوم ببرند و اعضای دولت را به خیانت متهم کنند. نمونه آن لجن‌پراکنی‌هایی است که علیه وزیر خارجه گفتند. وقتی کار به اینجا می‌رسد مسلم است که مشکلات حل نمی‌شود بلکه بر آن نیز افزوده می‌شود.

وی گفت: بعضی از افراد هستند که نمی‌دانم به کجا وصل هستند، بخشی از گرفتاری‌های دولت مربوط به خود این افراد می‌شود. شما ببینید وقتی وزیر خارجه ما که به این مملکت خدمت می‌کند، مورد هجمه‌های ناجوانمردانه قرار می‌گیرد آیا برایش روحیه‌ای باقی می‌ماند که بتواند کارش را پرقدرت ادامه دهد؟! به‌جای اینکه همه پشت وزیرشان باشند که دارد کاری در دنیا انجام می‌دهد،‌ به خیانت متهمش می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره سکوت روحانی و اعضای دولت هم گفت: حقیقت آن است که ظریف و روحانی برخی حرف‌ها را نمی‌توانند مطرح کنند. حال بگذریم از آن حرف‌هایی که باید بزنند اما نمی‌زنند. دولت ما نمی‌تواند حرف‌هایی را مطرح کند زیرا دستاویزی برای سوءاستفاده دشمنان خارجی می‌شود. مخالفان اما از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند و فضا و افکار عمومی را علیه دولت هدایت می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید