دولت مادورو اعلام کرد؛

شکست کودتای نظامی در ونزوئلا

کدخبر: ۲۶۳۸۸۹
اقتصادنیوز؛ دولت ونزوئلا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروهی از افسران نظامی که خواستار برکناری رئیس جمهوری هستند و مقادیری سلاح سرقت کرده و چهار مقام را ربوده اند، بازداشت شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ بازداشت این افراد ساعاتی پس از انتشار ویدئویی در رسانه های اجتماعی روی داد که در آن، فردی نظامی خواستار عزل «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور شده است. 

در همین حال، معترضان در مقابل مقر گارد ملی، مکان بازداشت افسران نظامی تجمع کردند و یک سطل زباله و یک خودرو را به نشانه اعتراض آتش زدند. 

هرچند وقایع روز دوشنبه نشان از نارضایتی نیروهای مسلح ونزوئلا دارد، اما اعتراض ها از جانب مقام های دون پایه نظامی روی داده است که از توان اندکی برای تغییر در کشور برخوردار هستند.

از زمان ادای سوگند مادورو به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا، تنش در این کشور شدت یافته است.

براساس این گزارش، مادورو در حالی برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند یاد کرد که انتقادها از ریاست جمهوری وی بالا گرفته است. 

ادعا شده که در انتخابات ریاست جمهوری 2018 ونزوئلا، تقلب روی داده است و جامعه جهانی نیز دولت مادور را غیرقانونی خوانده اند.

رهبران گروه مخالف و ناراضیان تبعیدی از نیروهای مسلح خواسته اند علیه مادور شورش کنند و رئیس جمهوری این اقدام را به عنوان حرکتی برای ترغیب کودتا علیه خود تقبیح کرده است. 

در ویدئویی که در توییتر منتشر شده است، فرمانده گروهی از نظامیان مسلح از مردم ونزوئلا می خواهد از شورش این گروه حمایت کنند. 

آمریکا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مدعی اند که مادور به واسطه سیاست های خود، ونزوئلا را با تورم دو میلیون درصدی به ورطه بدترین بحران اقتصادی کشانده است. 

مادور می گوید جنگ اقتصادی تحت هدایت آمریکا با هدف واداشتن وی به واگذاری قدرت جریان دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید