رئال مادرید، پردرآمدترین باشگاه دنیا شد

کدخبر: ۲۶۴۴۸۸
اقتصاد نیوز:کهکشانی‌ها همان طور که درون زمین سه بار بر قله اروپا ایستادند، در مسائل درآمدزایی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. بررسی‌های موسسه معتبری چون دیلویت این را نشان می‌دهد.
رئال مادرید، پردرآمدترین باشگاه دنیا شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری، موسسه معتبر آنالیز مسائل مالی دیلویت اعلام کرد رئال مادرید در فصل 2017/18 بیشترین درآمدزایی را در دنیا داشته است.

به گزارش مارکا، این موسسه هر ساله رده بندی پردرآمدترین باشگاه‌های دنیا را معرفی می‌کند. رئال مادرید با کسب 751 میلیون یورو در فصل 2017/18، بیشتر از هر تیم دیگری درآمدزایی کرده است. به عبارت دیگر 76 میلیون یورو بیشتر از فصل گذشته و 131 میلیون یورو بیشتر از فصل 2015/16. دلیل قرارگیری کهکشانی‌ها در این رتبه، رشد درآمد آنها در بحث تجارت، تبلیغات و بازاریابی است. درآمد این بخش از بازاریابی‌های جدید، قراردادهای اسپانسرینگ جدید و تورهای پیش فصل محاسبه می‌شود که رئال مادرید در فصل گذشته رشدی 55 میلیون یورویی در این زمینه را تجربه کرد.

به گفته دیلویت، 20 باشگاه برتر اروپایی از نظر درآمد، امسال مجموعا 8 میلیارد و 300 میلیون یورو کسب درآمد کرده‌اند که رشد 4.8 درصدی را نسبت به مقطع مشابه سال پیش را نشان می‌دهد. رتبه نخست در این رده بندی سال گذشته در اختیار منچستریونایتد بود که امسال به رده سوم سقوط کرده است. جالب اینکه یوونتوس در جمع 10 باشگاه پردرآمد دنیا در فصل گذشته قرار ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید