در نماز جمعه امروز مطرح شد؛

نسخه امام‌جمعه تهران برای مشکلات اقتصادی

کدخبر: ۲۶۴۵۷۱
اقتصادنیوز؛ کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: خزانه خدا خالی نشده است یکی از مصادیق صبر، روزه است. یکی از آثار و برکات روزه این است که از اسراف جلوگیری می‌کند.
نسخه امام‌جمعه تهران برای مشکلات اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران گفت:  همه ما می‌دانیم دنیا با ما در حال جنگ اقتصادی است. آنها می‌خواهند با دست خودمان خودمان را تحریم و نابود کنیم. در دو کمیسیون مجمع به اتفاق آراء با FATF مخالفت شده است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: بعضی از گناهان کیفیت خیلی بالایی دارند که باعث به هم زدن امنیت و مخدوش کردن عفت عمومی و ناامن کردن اقتصاد می‌شود. ممکن است یک نفر یک کاری بکند و با یک تصمیم نابجای ارزی مدت‌ها مردم را گرفتار چالش اقتصادی و نگرانی و اضطراب کنند. این یک تصمیم بوده اما اثرش تنها برای آن روز نیست بلکه آتشی بوده که همچنان دارد می‌سوزاند و تلفات می‌گیرد.

صدیقی اظهار داشت: مردم ما با سوء مدیریت‌ها گرفتار فشارهای عجیبی شدند چند روزی که مشهد بودم تماسی که با زائرین داشتم این بود که برخی از فشار و مشکلات اقتصادی که دارند گریه می‌کردند و می‌گفتند به کجا پناه ببرند.

وی تصریح کرد: مسئولین ما باید بیدار شوند. خدا را در نظر بگیرند و مشکلات اقتصادی را حل کنند و حاشیه‌سازی نکنند. باید نسبت به مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده توبه کنند و برگردند و خادم مردم باشند. 

خطیب نمازجمعه تهران گفت: وقتی جواب درست به مشکلات داده نشد به سراغ حاشیه‌سازی می‌روند تا سرگرمی دیگری برای مردم درست کنند. مسئولین مسئولیت دارند و باید تصمیمات نپخته خود را جبران کنند و از مردم و خدا عذرخواهی کنند. 

صدیقی خطاب به مردم نیز بیان داشت: خزانه خدا خالی نشده است یکی از مصادیق صبر، روزه است. روزه در شرایط سخت همان صرفه‌جویی و کنترل مصرف است. یکی از آثار و برکات روزه این است که از اسراف جلوگیری می‌کند. ما باید به مقدار ضرروت از امکانات استفاده کنیم اما مهمتر از آن ارتباط با خدا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید