بیرانوند بالاتر از دروازه بان های مشهور جهان

کدخبر: ۲۶۴۵۷۹
اقتصاد نیوز:علیرضا بیرانوند در بازی با چین بیستمین دیدار ملی رسمی(فقط تورنمنت ها) خود را تجربه کرد.این دروازه‌بان رکورد تحسین‌برانگیز ۱۷ کلین‌شیت را در این بازیها برجای گذاشته است.
بیرانوند بالاتر از  دروازه بان های مشهور جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، تیم ملی در دیدار با چین برای چهارمین بازی پیاپی دروازه خود را بسته نگه داشت تا بدون گل خورده پا به مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا بگذارد.یکی از مهمترین بازیکنان در ثبت این رکورد علیرضا بیرانوند است که آمار شگفت‌انگیزی در بازیهای ملی دارد  و در ۳۳ بازی ملی ۲۵ بار کلین‌شیت کرده است ولی بدون احتساب بازیهای دوستانه، این بازیکن در دیدار با چین،  بیستمین بازی ملی رسمی خود را تجربه کرد و در این تعداد بازی در ۱۷ مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته و فقط در ۳ بازی گل دریافت کرده است.

بیرانوند در این ۳ مسابقه تنها ۴ گل دریافت کرده است.تیمهای سوریه، اسپانیا و پرتغال تیمهایی هستند که دروازه گلر شماره یک تیم ملی را باز کرده‌اند.بیرانوند در بازی تشریفاتی مقابل سوریه ۲ دریافت کرد در جام جهانی و در جدال با اسپانیا یک گل تصادفی پذیرفت تا تنها شکست ملی رسمی این بازیکن ثبت شود و دست آخر نیز کوارشما در بازی پرتغال با یک شلیک غیرقابل مهار دروازه این دروازه‌بان را باز کرد.

   رکورد 85% کلین شیت و دریافت فقط ۰.۲ گل در هر بازی در بازیهای ملی رسمی رکوردی غیرقابل باور محسوب می‌شود که برای درک اهمیت رکورد بیرانوند، عملکرد ۴ دروازه‌بان برجسته دنیا در ۲۰ بازی ملی رسمی گذشته بررسی شده است.
دیوید دخیه‌آ:دروازه‌بان شماره یک اسپلنیا در ۲۰ بازی ملی رسمی اخیر خود ۹ کلین‌شیت داشته و ۲۲ گل دریافت کرده است.
مانویل نویر:این دروازه‌بان صاحب‌نام در ۲۰ بازی اخیر ملی رسمی آلمان ۱۷ گل دریافت کرده و موفق به ۷ کلین شیت شده است.
آلیسون بکر:سنگربان تیم ملی برزیل در این تعداد بازی ۱۳  بار دروازه خود را بسته نگه داشته و ۸ گل خورده است
هوگو لوریس:گلز تیم ملی فرانسه که همراه این تیم قهرمان جام جهانی شد در ۲۰ بازی اخیر خود ۱۰ کلین شیت به جا گذاشته و ۱۶ بار نیز دروازه‌اش باز شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید