میلیاردر آمریکایی کاندیدای انتخابات 2020 می‌شود

کدخبر: ۲۶۵۲۷۱
اقتصادنیوز؛ «هاوارد شولتز» میلیاردر آمریکایی و مدیر سابق استارباکس در توییتی از تصمیم جدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در قالب نامزدی مستقل و میانه رو، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ هاوارد شولتز در مصاحبه ای که با برنامه 60 دقیقه تلویزیون سی بی اس داشت، گفت که آمریکا در «برهه شکننده و حساسی» است و دونالد ترامپ «صلاحیت رئیس جمهور بودن را ندارد». 

وی افزود : هیچ کدام از دو حزب سیاسی در آمریکا آن چیزی را که به نفع مردم این کشور است انجام نمی دهند و روزهای خود را به سیاست انتقام جویانه می گذرانند.»

شولتز در ادامه با این ادعا که شانس بالایی در پیروزی در انتخابات 2020 دارد، گفت: «مردم (آمریکا) خسته اند. اعتماد آنان از بین رفته و به دنبال انتخاب بهتری هستند.» 

شولتز 65 ساله در اوت 2017 (فروردین - اردیبهشت96) از مقام مدیرعاملی شرکت قهوه استارباکس و به فاصله یک سال، از ریاست این شرکت کناره گیری کرد. در آن زمان این فرضیه به وجود آمد که وی به فکر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی در آمریکا است.

این میلیاردر آمریکایی در دوره ریاست بر استارباکس برای کارکنان پاره وقت و تمام وقت خود بیمه خدمات درمانی برقرار کرده و پناهجویان را استخدام می کرد. 

به گزارش ایرنا، این نامزد مستقل همین امروز به شبکه اجتماعی توییتر پیوست و تا لحظه انتشار این خبر 36 هزارو 600 نفر صفحه شخصی وی را دنبال کرده اند. 

تاکنون «کامالا هریس» سناتور دمکرات ایالت کالیفرنیا، «الیزابت وارن» سناتور دمکرات ایالت ماساچوست، «تولسی گابارد» نماینده کنگره از ایالت هاوایی، «کرستن گیلیبراند» سناتور ایالت نیویورک و «جولیان کاسترو» وزیر سابق مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمادگی خود را به عنوان نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید