«تولسی گابارد» حامی بشار اسد، کاندیدای انتخابات 2020 آمریکا شد

کدخبر: ۲۶۶۳۱۶
اقتصادنیوز؛ «تولسی گابارد» نماینده دموکرات هاوایی در مجلس نمایندگان، کمپین خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا رسماً کلید زد. دیدگاه‌های جنجالی او در حمایت از بشار اسد، بارها خبرساز شده‌است.
«تولسی گابارد» حامی بشار اسد، کاندیدای انتخابات 2020 آمریکا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «تولسی گابارد» نماینده دموکرات کنگره از ایالت هاوایی با آغاز کمپین انتخاباتی در شهر «هونولولو» مرکز ایالت هاوایی، نامزدی خود را برای رقابت در انتخابات 2020 و به چالش کشیدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بطور رسمی اعلام کرد.

تولسی گابارد

CBS News ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از جنجال برانگیزترین دیدگاه های گابارد اظهارات او درباره این موضوع است که به جنگ ها برای تغییر حکومت که تاکنون جان بسیاری را گرفته و امنیت آمریکا را با تقویت گروه های تروریستی همچون القاعده تضعیف کرده، پایان می دهد.

گابارد گفته است سیاستمداران قدرتمند توجهی به برادران و خواهران ما در ارتش که قربانی چنین جنگ هایی می شوند و خانواده های آنها توجهی ندارند. آنها تاوان چنین جنگ هایی را می پردازد. در حقیقت، هر یک از شهروندان آمریکایی تاوان چنین جنگ هایی را که از زمان حملات 11 سپتامبر چند تریلیون دلار هزینه داشته است، می پردازد. 

گابارد به عنوان فردی که سابقه خدمت در ارتش آمریکا را دارد گفت، در صورت پیروزی در انتخابات «ارزش های سربازی» خود را به کاخ سفید می آورد.

گردهمایی تبلیغاتی گابارد، یک روز پس از اعلام کمپین سناتور «کوری بوکر» از ایالت نیوجرسی آغاز شد. 

گابارد در سال 2002 از ایالت هاوایی به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت. 

وی با داشتن 21 سال سن جوان ترین فردی بود که در تاریخ آمریکا توانسته به این نهاد راه یابد.

وی در سال 2004 مجلس را ترک کرد و داوطلبانه به عنوان سرباز به عراق اعزام شد. در سال 2006 از این جنگ بازگشت و با سناتور «دنیل آکاکا» از ایالت هاوایی همکاری کرد و بار دیگر در سال 2009 به عراق بازگشت. 

گابارد در سال 2012 بار دیگر به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت. دیدگاه های گابارد در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انتقادهایی را علیه او برانگیخته است. او در سال 2017 با اسد دیدار کرد.

گابارد به تازگی در توئیتی از ترامپ به دلیل حمایت از عربستان بدون توجه به ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره نقش ولیعهد عربستان در قتل «جمال خاشقچی» نویسنده روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در ترکیه انتقاد کرد.

وی اوایل ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد نامزد انتخابات شود و در روزهای آتی بیانیه ای رسمی در این زمینه منتشر می کند.

تاکتیک های آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان موضوع انتقاد شدید وی از دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» را تشکیل می دهد.

به گزارش ایرنا، به غیر از گابارد، تاکنون «کامالا هریس» سناتور دمکرات ایالت کالیفرنیا، «الیزابت وارن» سناتور دمکرات ایالت ماساچوست، «کرستن گیلیبراند» سناتور ایالت نیویورک و «جولیان کاسترو» وزیر سابق مسکن و توسعه شهری ایالات متحده آمادگی خود را به عنوان نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرده اند.

«هاوارد شولتز» میلیاردر آمریکایی و مدیر سابق استارباکس نیز چند روز پیش در توییتی از تصمیم جدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در قالب نامزدی مستقل و میانه رو خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید