واکنش نماینده مجلس به لغو سخنرانی لاریجانی: به ما یاد داده بودند که نمازجمعه، جای وحدت است

کدخبر: ۲۶۶۴۵۷
اقتصادنیوز: غلامعلی جعفرزاده نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در یادداشتی در روزنامه ایران در باره نحوه برخورد امام جمعه کرج با رئیس مجلس نوشت:حواشی پیش آمده برای سخنرانی رئیس مجلس در کرج از چند جنبه جای تأسف بسیار دارد که باید به آنها توجه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، وی در ادامه نوشت: اول اینکه تا جایی که به ما در 40 سال گذشته یاد داده‌اند نماز جمعه یک پدیده وحدت آفرین و دشمن شکن است. باید بسیار هوشیار بود که در این قالب اتفاقات دشمن شاد کن و وحدت شکن رخ ندهد.

مسأله دوم اینکه ادامه مسیر برخوردهای جناحی با مسائل به نقطه بحرانی رسیده است. نشانه آن هم این است که دیگر برخی جریان‌ها حتی ملاحظه جشن انقلاب و 40 سالگی نظام و شأنیت قوای کشور را هم ندارند و به دلایلی صرفاً در پی به کرسی نشاندن حرف خودشان هستند. ادامه این مسیر باعث می‌شود تا اندک اندک هیچ مرجع سیاسی و اجتماعی مورد وثوقی در جامعه باقی نماند و هیچ سخنرانی و مراسمی از گزند حملات و تخریب‌های داخلی در امان نباشد.

نکته سوم این است که گروه‌های مخالف سخنرانی آقای لاریجانی مسأله‌ای بسیار عجیب را مطرح کرده بودند. این گروه‌ها اعلام کردند که چون آقای لاریجانی حامی برجام و لوایح FATF بودند برای این سخنرانی «وصله ناجور» هستند. سؤال این است که آیا برجام و لوایح چهارگانه در مجالس و مراجع حکومتی متخاصم مثل امریکا یا رژیم صهیونیستی بررسی و تصویب شده‌اند که حامیان آنها «وصله ناجور» هستند؟ آیا نمایندگان مجلس در تصمیم‌گیری‌های خود باید عیناً و خط به خط منویات برخی گروه‌ها را رعایت کنند تا «وصله ناجور» نباشند؟ آیا این نوع تفکر و برخورد با مسائل، با آرمان‌های آزادیخواهانه و عدالتجویانه انقلاب اسلامی 57 کوچک‌ترین همخوانی و انطباقی دارند که مطرح‌کنندگان آن مدعی حفظ ارزش‌ها از این طریق هستند؟ قرار بود در نظام جمهوری اسلامی حتی مخالفان هم آزادی بیان داشته باشند و حالا برخی حتی سخن گفتن رئیس مجلس نظام را هم برنمی‌تابند که این خود بزرگ‌ترین ظلم به انقلاب و نظام و وحدت کشور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید