چگونه نوزاد را به خواب شبانه عادت دهیم؟

کدخبر: ۲۶۶۷۰۱
اقتصادنیوز: آیا ممکن است خوابیدن را به کودک آموزش داد؟ روش های خاصی برای آموزش خوابیدن نوزاد در شب وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ چگونه نوزاد را به خواب شبانه عادت دهیم ؟ بهترین روش برای آموزش دادن به نوزاد و عادت دادن نوزاد به خواب شبانه خوابیدن همراه اوست. البته این ایده بسیار بحث برانگیز است و بسیاری از افراد مخالف آن هستند ولی اغلب خانواده ها به همراه نوزادشان می خوابند.

این روش در کشورهایی مثل انگلیس، سوئد، چین و ژاپن رایج است. مثلا در کشورهای اسپانیای زبان برخی والدین به همراه نوزادشان می خوابند در حالی که برخی دیگر آن را تابو می دانند.

خواب شبانه برای نوزاد

آیا ممکن است خوابیدن را به کودک آموزش داد؟ روش های خاصی برای آموزش خوابیدن نوزاد در شب وجود دارد. یک روش می گوید کودک را به تنها خوابیدن بدون حضور مادر آموزش دهیم ولی بسیاری از پزشکان معتقدند که این روش باعث ایجاد اضطراب در کودک می شود. نوزادی که تنها گذاشته ایم ب خوابد برای بودن کنار مادر گریه می کند تا از فرط خستگی به خواب رود.

جنین بیشتر زمانی که در رحم مادر است را به خواب می گذراند. او می داند چگونه در یک محیط متحرک و پر سر و صدا به خواب رود و در این مورد نیازی به آموزش ندارد.

با این حال خوابیدن کنار نوزاد بهترین روش برای آرامش اوست که بسیاری از مادران از آن صرف نظر می کنند.

عادت دادن نوزاد به خواب شبانه

باید بدانید سندرم مرگ ناگهانی نوزادانی که کنار مادرشان می خوابند بسیار کمتر است.مجبور کردن کودک برایخوابیدن به تنهایی آن هم چند هفته بعد ازتولد باعث آزاد شدن هورمون استرس در نوزاد می شود. بهترین گزینه برای کودکان تا ۵ سال خوابیدن کنار مادر است تا کودک اضطراب جدایی را تجربه نکند. نوزاد برای داشتن خوابی آرام و مناسب نیاز به تماس پوستی با مادر دارد.

جدایی مادر از نوزاد هنگام خواب باث ترشح هورمون ها و احساسات منفی در بدن کودک می شود که برای مغز او مضر است و توصیه می شود که مادران حداقل ۳ سال اول زندگی کودک را کنار او بخوابند.

مزایای خوابیدن کنار کودک

کودک احساس امنیت و حفاظت بیشتری می کند و زمانی که در اواسط شب گریه کند مادرش به راحتی نیازش را برآورده کردده و دوباره به خواب می رود.

مادر و کودک بهتر می خوابند. نوزاد چند بار در شب بیدار می شود و اگر کنار مادرش باشد راحت تر خواهند بود.

اگر نوزاد نیز به مراقبت داشته باشد مادر برای شیر دادن به او نیازی به بلند شدن ندارد.

گریه شبانه کودک تقریبا از بین رفته، استرس کودک کمتر شده و همه افراد خانواده خواب بهتری خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک