ژنرال فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هشدار داد؛

خیزش داعش پس از خروج آمریکا از سوریه

کدخبر: ۲۶۶۸۲۴
اقتصادنیوز؛ «جوزف وتل» ژنرال فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز سه شنبه هشدار داد که در پی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، گروه تروریستی داعش تهدیدی را متوجه این کشور می کند.
خیزش داعش پس از خروج آمریکا از سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ جوزف وتل گفت که داعش، نیروها و منابع خود را حفظ کرده است تا به فعالیت های تروریستی اش سوخت لازم برساند. 

سخنان این ژنرال آمریکایی، تازه ترین هشدار مقام های فعلی و سابق آمریکا در مورد خطر خیزش داعش در پی خروج آمریکا از سوریه است. 

وتل در جلسه استماع سنا گفت: باید فشار بر این شبکه را حفظ کنیم. در صورتی که این کار را نکنیم، آنها از توان بازگشت برخوردارند.

وی یادآورشد که از وسعت قلمروی تحت اشغال داعش کاسته شده و نیروهای تحت حمایت واشنگتن قبل از خروج آمریکا از سوریه می توانند این قلمرو را تصاحب کنند. 

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، متحدان واشنگتن را شوکه کرد و به استعفای «جیم متیس» وزیر دفاع آمریکا و «برت مک گورک» نماینده ارشد آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش منجر شد.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، هدف ترامپ برای بازگردان این نیروها به خانه را تحقق می بخشد، اما فرماندهان ارتش آمریکا می گویند داعش همچنان یک تهدید تلقی می شود و ممکن است دوباره آرایش نظامی یابد.

هراس از مانور راهبردی تروریست های داعش در آستانه خروج آمریکا، همچنین به انتقادها از ترامپ دامن می زند مبنی بر اینکه وی طرح های نظامی اش را لو می دهد، همان کاری که «باراک اوباما» سلف خود را به انجام آن در افغانستان متهم می کرد. 

برخی مقام های دفاعی آمریکا هشدار داده اند که نیروهای داعش به مناطقی در شمال و غرب سوریه گریخته اند و احتمال دارد تا زمان آرایش نظامی مجدد، در آنجا بمانند.

به گفته مقام های آمریکایی، در مجموع حدود دو هزار تروریست داعش در سوریه حضور دارند.

براساس اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا، تروریست های داعش به حملات فرصت طلبانه به نیروهای آمریکایی همزمان با خروج آنها از سوریه ادامه خواهند داد.

ترامپ قرار است روز چهارشنبه در کنفرانسی به میزبانی وزارت امور خارجه آمریکا سخنرانی کند و در سطحی گسترده انتظار می رود که بر پیام ضد داعشی خود تاکید ورزد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید