امام‌جمعه بندر انزلی مطرح کرد:

عواقب عدم توجه به رهنمودهای رهبری

کدخبر: ۲۶۷۲۱۴
امام‌جمعه بندر انزلی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی هرگاه مسؤولان و مردم به رهنمودهای رهبری توجه کردند، جامعه به پیشرفت دست پیدا کرد گفت: عدم توجه به دستورات و رهنمودهای رهبری سبب بروز انحرافات در جامعه می‌شود.
عواقب عدم توجه به رهنمودهای رهبری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین امشب در شب شهادت حضرت زهرا (س) در لاهیجان اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در طول مدت نبوتشان موفق شدند یک جامعه متعالی و توانمند را ایجاد کنند.

وی با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های حضرت زهرا (س) در مسیر دفاع از ولایت در دوره زمانی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: خطبه فدکیه سندی محکم در اثبات ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است.

امام‌جمعه بندر انزلی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه اشاره کردند که غاصبان حق ولایت حضرت علی (ع) مسلمان واقعی نیستند و در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) نیز ادعای مسلمانی داشتند افزود: غاصبان حق ولایت حضرت علی (ع)، بعد از رحلت پیامبر (ص)، نفاق خود را بروز دادند.

شمس‌الدین با بیان اینکه یک جامعه برای پیشرفت و تعالی باید یک امام معصوم را به‌عنوان رهبر داشته باشد گفت: در زمان غیبت امام معصوم، یک حاکم الهی باید رهبری جامعه را بر عهده بگیرد.

وی وجود حاکم الهی در رأس جامعه را سبب آرامش امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: وجود یک حاکم و رهبر الهی سبب می‌شود تا جامعه اسلامی در مواجه با سختی‌ها و مشکلات، آرامش خود را حفظ کند.

امام‌جمعه بندر انزلی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در زمان حیاتشان در برابر تلاطم‌های نظام اسلامی آرامش داشتند و به مردم نیز آرامش می‌دادند گفت: امامت و ولایت در جامعه اسلامی محور وحدت امت اسلامی است.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه اگر در جامعه اسلامی همه افراد حول محور حاکم‌ الهی جمع شوند، دیگر نزاع و کشمکش‌های سیاسی وجود نخواهد داشت بیان کرد: عدم وحدت افراد حول محور حاکم الهی و ولایت سبب بروز تفرقه در جامعه می‌شود‌.

وی با اعلام اینکه غاصبان حق ولایت امیرالمؤمنین (ع) سبب ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی شدند خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که نتایج بدعت‌گذاری این افراد در جامعه اسلامی وجود دارد.

امام‌جمعه بندر انزلی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی هرگاه مسؤولان و مردم به رهنمودهای رهبری توجه کردند، جامعه به پیشرفت دست پیدا کرد افزود: عدم توجه به دستورات و رهنمودهای رهبری سبب بروز انحرافات در جامعه می‌شود.

شمس‌الدین با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های نظامی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های نظامی کشور به این دلیل به‌دست‌آمده است که تحت نظر مستقیم رهبری الهی بوده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصاد در جامعه تصریح کرد: عدم توجه به رهنمودهای رهبری و عدم اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی در کشور سبب شده است تا امروز مردم ما در صف گوشت یخ‌زده بایستند.

امام‌جمعه بندر انزلی با انتقاد از اصرار برخی مسؤولان در راستای تصویب لوایح چهارگانه FATF خاطرنشان کرد: اگر مقاومت‌های مقام معظم رهبری نبود، امروز کشور تحت نظارت کشورهای بیگانه قرار داشت.

شمس‌الدین ضمن دعوت مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی را خنثی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید