عرفات با چه ابزاری کشته شد؟/ شرط آمریکا برای ادامه برنامه هسته‌ای ایران!

کدخبر: ۲۶۹۲۴۸
اقتصادنیوز: بسام ابوشریف، مشاور پیشین یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین فاش کرد که عرفات با خمیر دندان آغشته به سم ترور شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا  ابوشریف در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای اردنی A ONE TV گفت: یاسر عرفات به دلیل استفاده از خمیر دندانی که آغشته به سم بود، به قتل رسیده است. هربار دندان‌هایش را مسواک می ‌زد مقداری از سم وارد لثه و بعد وارد خون او می شد.

ابوشریف افزود: مدت‌ ها قبل از ترور عرفات درباره وجود نقشه‌ هایی برای ترورش هشدار دادم اما کسی به هشدارهای من توجه نمی کرد.

وی ادامه داد: من به عرفات تاکید می کردم بهتر است غذاهایی را که در آشپزخانه‌ اش درست می‌ شود، نخورد و از کسی دارو نگیرد اما او اکراه داشت که توصیه های من را بپذیرد. من و خانواده ‌ام برای کمک به او داوطلب شدیم؛ من نامه‌ ای برایش فرستادم اما طرف ‌هایی که در کنار او بودند از اهمیت این نامه نزد او کاستند.

ابوشریف در ادامه مدعی شد: یک خبرنگار اسرائیلی به او گفته بود که اسرائیل قصد دارد 'دو روباه پیر' را به قتل برساند که منظورش عرفات و آریل شارون نخست‌ وزیر وقت اسرائیل بود. شارون هم به همان روش کشته شد زیرا همان عوارض مسمومیت در او نیز ظاهر شد.

یک خبرنگار آمریکایی نیز بعدها گفت که سمی که عرفات با آن کشته شد است، سم 'تالیم' بوده است.

این مقام فلسطینی با 'اشتباه خواندن حضور فلسطینی ها در اسلو' گفت: در واقع توافق با اسرائیلی ‌ها یک دام بود. برخی از افراد حقایق را به نحوی برای عرفات تحریف کردند تا او فکر کند که اسلو راه تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

وی تاکید کرد: اسرائیل هیچ گاه با تشکیل کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز طرح معامله قرن را نمی‌پذیرد.

ابوشریف نشست ورشو را نیز 'شکست خورده' توصیف کرد و افزود: مردم فلسطین آماده دادن جان خود برای آزادی‌ خود هستند.

وی مدعی شد: آمریکا به ایران پیشنهاد داده بود که در ازادی حذف مساله فلسطین از برنامه هایش، می تواند به برنامه هسته‌ ای خود ادامه دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید