دیدار هیئت پاکستانی با مقامات سپاه درباره حمله تروریستی زاهدان

کدخبر: ۲۶۹۷۱۲
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه پاکستان گفت این کشور درخصوص حمله تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'شاه محمود قریشی' طی گفت وگو با شبکه خبری 'دنیا نیوز' پاکستان افزود اسلام آباد حمله تروریستی زاهدان را به شدت محکوم کرده و در این خصوص با تهران در تماس است.

قریشی خاطر نشان کرد که گفت وگوی مشروحی با دکتر ظریف همتای ایرانی خود انجام داده و علاوه بر این پاکستان یک هیات کارشناسی به تهران اعزام کرد که اعضای آن با مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دیدار کردند.

وی تاکید کرد ایران و پاکستان بر همکاری مشترک توافق کرده اند و ما نیز قطعا نگرانی های طرف ایرانی را رفع و تمامی اختلافات را حل خواهیم کرد.

این دیپلمات بلند پایه پاکستانی اظهار داشت که تهران و اسلام آباد در گذشته نیز روی مسائل مشابهی با یکدیگر همکاری کرده اند و انشاالله ما از هیچ گونه همکاری با ایران دریغ نخواهیم کرد.

در حادثه تروریستی 24 بهمن ماه در جاده خاش- زاهدان 27 نفر از مرزبانان سپاه پاسداران به شهادت رسیدند و 12 نفر نیز زخمی شدند.

در پی این حادثه، خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله تروریستی اخیر در سیستان وبلوچستان گفت: دولت‌های خائن امارات و عربستان بدانند صبر جمهوری اسلامی ایران به سر آمده و نظام اسلامی حمایت‌های مخفیانه از گروهک‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم تشییع پیکر پاسداران در اصفهان افزود: سکوت پاکستان نشان دهنده نوعی حمایت از این گروهک هاست و سازمان اطلاعاتی پاکستان باید در این خصوص پاسخگو باشد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید