اولین نبرد منصوریان با استقلال بعد از جدایی

کدخبر: ۲۶۹۹۹۹
اقتصاد نیوز:بازی امروز استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان اولین جدال علیرضا منصوریان بعد از ترک این باشگاه با آبی‌پوشان پایتخت است.
اولین نبرد منصوریان با استقلال بعد از جدایی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، در یک بازی عقب افتاده از هفته‌ی هفدهم رقابت‌های لیگ برتر روز یکشنبه استقلال تهران پذیرای ذوب‌آهن اصفهان است. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که ذوب‌آهن بهترین بازی فصل خود را پشت سر گذاشته و با یک بازگشت خوب و پیروزی 3 بر 2 مقابل الغرافه‌ قطر در زمین این تیم، توانسته خود را به مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا برساند. استقلالی‌ها هم که هفته‌ی گذشته موفق شده‌اند با نتیجه‌ی 2 بر صفر از سد میهمان خود پارس جنوبی جم بگذرند، در حالی میزبان ذوب‌آهن هستند که در لیگ هجدهم فقط یکبار در ورزشگاه آزادی شکست خورده‌اند؛ تنها باخت آبی‌پوشان پایتخت در لیگ هجدهم در ورزشگاه آزادی مقابل تیمی بوده که سرمربی آن تیم در گذشته سابقه‌ی هدایت استقلال را بر عهده داشته. سپاهان همراه با امیر قلعه‌نویی در هفته‌ی دهم لیگ موفق شد با تک گل کی‌روش استنلی آقای گل فعلی لیگ برتر، از سد استقلال در ورزشگاه آزادی بگذرد. بازی روز یکشنبه استقلال و ذوب‌آهن اولین تقابل علیرضا منصوریان بعد از ترک این باشگاه با تیم سابق خود است. به بهانه‌ی بازی استقلال و ذوب‌آهن، جدال‌های علیرضا منصوریان با تیم سابق خود را مرور کرده‌ایم. 

 

بهترین عملکرد

علیرضا منصوریان که سال‌ها در باشگاه استقلال تهران بازی کرده و سابقه‌ی کاپیتانی این تیم را هم در کارنامه دارد، اولین بار در لیگ چهاردهم همراه با نفت تهران مقابل استقلال قرار گرفت. بعد از تجربه‌ی ناموفق همراه با پاس همدان، نفت تهران اولین تیمی بود که منصوریان توانست با آن در لیگ برتر ایران نتایج قابل قبولی بگیرد. در لیگ چهاردهم منصوریان همراه با نفت از همان هفته‌ی اول و متوقف کردن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، نشان داد که تیم او حرفی برای گفتن دارد. منصوریان در آن فصل هر دو بازی رفت و برگشت را از استقلال امیر قلعه‌نویی برد. او در اولین تقابلش با استقلال این تیم را با نتیجه‌ی 2 بر صفر شکست داد. در بازی برگشت همان فصل هم منصوریان موفق شد با نتیجه‌ی یک بر صفر از سد استقلال در ورزشگاه آزادی بگذرد. 

در لیگ چهاردهم تا روز پایانی نفت تهران شانس قهرمانی داشت و در نهایت با تساوی 3 بر 3 هفته‌ی پایانی مقابل تراکتورسازی در تبریز، با کسب 58 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم تبریزی، به مقام سوم لیگ برتر رسید. نفت تهران همراه با منصوریان بیشترین امتیاز خود در یک فصل را در لیگ چهاردهم بدست آورد. نفتی‌ها آن فصل با کمترین اختلاف نسبت به تیم قهرمان، لیگ را به پایان رساندند. در آن فصل سپاهان اصفهان همراه با حسین فرکی با یک امتیاز بیشتر نسبت به نفت علیرضا منصوریان، قهرمان لیگ چهاردهم شد. 

 

بردن سرخابی‌ها

آخرین تقابل علیرضا منصوریان و استقلال تهران به لیگ پانزدهم برمی‌گردد. در آن فصل استقلال در کورس قهرمانی قرار داشت و در هفته‌ی بیستم به مصاف نفت تهران رفت. شاگردان علیرضا منصوریان در تیم نفت موفق شدند آن بازی را با یک گل از میهمان خود استقلال ببرند. منصوریان بعد از آن برد به هواداران استقلال گفت که این 3 امتیاز را به آن‌ها بر می‌گرداند. نفت تهران در هفته‌ی بیست وهشتم همان فصل در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت و موفق شد این تیم را با 2 گل شکست دهد تا در نیم فصل دوم دو تیم پرطرفدار پایتخت را شکست داده باشد. در نهایت در پایان آن فصل، پرسپولیس با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان نایب قهرمان شد تا ارزش برد نفت تهران مقابل این تیم، در پایان فصل مشخص شود.

 

آمار به سود منصوریان

علیرضا منصوریان که همراه با استقلال به عنوان سرمربی نایب قهرمان لیگ برتر شده، 4 بار مقابل این تیم قرار گرفته است. در این 4 بازی آمار به سود منصوریان بوده است. او موفق شده 3 بار استقلال را شکست دهد و فقط یکبار مقابل این تیم متحمل شکست شده. تنها پیروزی استقلال مقابل منصوریان به هفته‌ی پنجم لیگ پانزدهم برمی‌گردد که در آن بازی منصوریان همراه با نفت در ورزشگاه آزادی بازی را با نتیجه‌ی 2 بر یک به استقلال باخت.

در این 4 بازی استقلال 2 گل به تیم‌های منصوریان زده که به طور میانگین 0.5 گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های منصوریان هم 5 گل به استقلال زده‌اند که به طور میانگین 1.25 گل زده در هر بازی می‌شود. 

استقلالی‌ها که در لیگ هجدهم رکورددار کلین‌شیت هستند، تا به حال موفق نشده‌اند مقابل تیم‌های علیرضا منصوریان کلین‌شیت کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید