رحیمی در صحن علنی: مخالفان از استعفای ظریف ذوق‌مرگ نشوند

کدخبر: ۲۷۰۵۶۰
اقتصادنیوز: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با بیان این‌که «مخالفان از استعفای ظریف ذوق مرگ نشوند»، گفت: همان طور که نام خاتمی در تاریخ سیاسی کشور ماندگار شد نام ظریف هم در تاریخ سیاسی ماندگار خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رحیمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی بندهایی از بودجه در بخش هزینه‌ای در اخطاری با استناد به اصول سوم و صدوسی‌وپنج قانون اساسی به استعفای ظریف واکنش نشان داد و گفت: مخالفان از استعفای «ظریف» ذوق مرگ نشوند، هنوز استعفا پذیرفته نشده است. آقای روحانی شهامت داشته باشند و ظرف ۲۴ ساعت این استعفا را با کمال قاطعیت رد کند.

وی خطاب به لاریجانی اظهار کرد: قبل از آغاز جلسه علنی ما از شما درخواست رسیدگی به موضوع استعفای آقای ظریف را کردیم که این اتفاق رخ نداد، چون دلایلی مطرح شد و شما گفتید که چون دلایل استعفا مشخص نیست این جلسه برگزار نمی‌شود اول باید دلایل معلوم شود تا بخواهیم آن را بررسی کنیم.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مخالفان طوری صحبت می‌کنند که انگار ظریف از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نگرفته و در هنگام بررسی سوالات نمایندگان به او رای مثبت نداده‌اند. به همان نسبت که نام آقای خاتمی در تاریخ سیاسی ماندگار شد، اسم آقای ظریف در تاریخ سیاسی کشور ماندگار خواهد شد. پس مخالفان ذوق مرگ نشوند.

رحیمی مجددا درخواست کرد که مجلس شورای اسلامی نسبت به این مساله مهم کشور موضع‌گیری کند.

علی لاریجانی در واکنش به این اخطار اظهار کرد: این‌که ظریف استعفا کرده و نظرات مختلفی وجود دارد بحث دیگری است، اما مگر هیات رییسه چه اقدام خلاف قانونی اساسی کرده که شما به ما اخطار می‌دهید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید