محبوب‎ترین خودروهای تویوتا در بازار ایران

کدخبر: ۲۷۱۷۶۴
اقتصاد نیوز:تویوتا یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو در جهان محسوب می‌شود. خودروهای تویوتا در بازار ایران طرفداران زیادی دارد.
محبوب‎ترین خودروهای تویوتا در بازار ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، یکی از معدود برندهایی است که از دهه 40 تاکنون در ایران حضور فعالی داشته است. به همین واسطه نیز این برند معتبر ژاپنی در ایران بسیار شناخته‌شده و محبوب است. می‌توان گفت تویوتا تنها برندی است که لقب پرفروش‌ترین خودرو را در کلاس‌های مختلفی مانند سدان، هاچ بک، پیکاپ و شاسی‌بلند را در جهان از آن خود کرده است.

خریدوفروش تویوتا در ایران نیز به میزان قابل‌توجهی بالاست و هرساله تعداد قابل‌توجهی از خودروهای تویوتا در ایران به فروش می‌رسد. پس از انقلاب در یک برهه زمانی واردات تویوتا به ایران محدودشده بود. اما با دوباره جان گرفتن واردات این برند به ایران در دهه 80، مدل‌های پرفروش آن قلب مردم ایران را نیز تسخیر کرد. برخی از مدل‌های تویوتا نه تنها در بازار فروش خوبی داشتند بلکه به دلیل کیفیت ساخت و دوام بالایی که داشتند در ناوگان تاکسیرانی کشور در نواحی مانند کیش نیز مورداستفاده قرار گرفتند. 

در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی محبوب‎ترین مدل‎های تویوتا در ایران که به دلیل افزایش شدید قیمت دلار و قیمت این خودروها به آرزویی برای قشر بزرگی از جامعه تبدیل شده است بپردازیم.

تویوتا کمری

تویوتا کمری سال‌هاست که با خود لقب پرفروش‌ترین سدان خانوادگی دنیا را به یدک می‌کشد. تویوتا بیش از 13 سال است که کمری را در خط تولید خود دارد و هرساله نیز با توسعه امکانات آن رضایت مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. نسل‌های اخیر این خودرو که سال 2017 و 2018 رونمایی شد با ظاهر کاملاً متفاوت و جذاب خود توانست فروش تویوتا کمری را در اروپا و آمریکا به رقم قابل‌توجهی برساند. فضای خوب داخل کابین، عملکرد فنی رضایت‌بخش و نیز تکنولوژی‌های روز دنیا این خودرو را به خودروی محبوب خانواده‌ها تبدیل کرده است. 

تویوتا کمری 2017 در حال حاضر در ایران نیز با وجود قیمت بسیار بالای آن به فروش خوبی رسیده است. این خودرو با موتور 2.5 لیتری خود 180 اسب بخار نیرو و 235 نیوتون متر گشتاور تولید می‎کند. علاوه بر این موتور‎های هیبریدی این خودرو نیز در ایران موجود است که از قدرت 200 اسب بخاری و گشتاور 211 نیوتون متری بهره می‎برد و مصرف سوخت آن در شهر 6.5 اسب بخار است.

تویوتا هایلوکس

در دهه اخیر بازار تولید و خریدوفروش پیکاپ ها در جهان رونق بسیاری پیدا کرده است. به همین دلیل نیز اکثر برندهای معروف دنیا برای حضور در این رقابت انواع باکیفیتی از پیکاپ ها را وارد بازار کرده‌اند. اما کهنه سرباز این عرصه یعنی تویوتا هایلوکس که از سال 1968 تولید می‌شد این خودرو را به پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا تبدیل کرده است. در ایران نیز خریدوفروش تویوتا هایلوکس آمار بالایی دارد و در بین خریداران پیکاپ محبوبیت بالایی به‌دست آورده است. حتی نیسان نیز با سابقه درخشان و طولانی خود در تولید پیکاپ نتوانست جایگاه تویوتا هایلوکس را تصاحب کند. نسل جدید این تراک قدرتمند 3.2 تن بار را به دوش می‌کشد و با موتور 2.4 لیتری خود توان تولید 400 نیوتون متر گشتاور را دارد.

تویوتا لندکروزر

وقتی نام تویوتا لندکروزر به میان می‌آید چیزی جز یک شیر وحشی در جاده‌های ایران را نمی‌توان متصور شد. این شاسی‌بلند قدرتمند، محبوب‌ترین و لوکس‌ترین خودروی آفرودی در جهان است، نه تنها به‌عنوان یک شاسی‌بلند شهری بلکه در جاده‌های بیراهه نیز تویوتا لندکروزر شمارا تنها نخواهد گذاشت و با امکانات و عملکردی که دارد هیچ مانعی راه آن را سد نمی‌کند. در سال‌های متوالی اخیر خریدوفروش تویوتا لندکروزر به‌قدری بالا بوده که همواره در 10 لیست قدرتمندترین و پرفروش‌ترین SUV ها و آفرود های جهان حضورداشته است. اما متأسفانه به دلیل قیمت بسیار بالای این خودرو در ایران بازار خرید تویوتا لندکروزر بیشتر توسط قشر مرفه جامعه قوت گرفته است.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس در کلاس هاچ بک‎های شهری یکی از محبوب‎ترین خودروهای بازار اروپا است. نسل جدید این خودرو که در سال 2017 با موتور هیبریدی وارد بازار شد توانست سهم اعظمی از فروش خودروهای هیبریدی اروپا را از آن خود کند. در ایران نیز بازار خرید و فروش تویوتا یاریس به واسطه مصرف سوخت پایین و امکانات به روز و متنوع آن رونق خوبی دارد. در مقایسه با خودروهای دیگر موجود در این لیست تویوتا یاریس از عملکرد ضعیف تری از لحاظ فنی برخوردار است. اما این در کلاس هاچ‎بک‎ها تکنولوژی‎های به روز تعبیه شده در کابین این خودرو، مصرف سوخت بهینه آن و نیز ایمنی بالا در مقابل تصادفات شهری و جاده‎ای عامل موفقیت این خودرو در بازار جهانی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید