رایج شدن پولشویی با ارز های مجازی

کدخبر: ۲۷۱۷۸۳
اقتصاد نیوز:ارزهای مجازی در حالی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند که در برخی از شرایط از آنها در راه های خلاف قانون نیز استفاده می شود.
رایج شدن پولشویی با ارز های مجازی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، پیشتر گزارش شده بود که طی ۹ ماه اول سال ۲۰۱۸ میلادی دادگاه‌ های ژاپن بیش از ۶ هزار پرونده حقوقی برای پولشویی بر مبنای ارز مجازی ثبت کرده‌ اند. حال به نظر می‌رسد که این روند ادامه پیدا کرده چرا که طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، نیز بیش از هزار مورد به این پرونده‌ ها اضافه شده. بدین ترتیب مشخص شده که در طول سال ۲۰۱۸ میلادی، ۷۰۹۶ مورد پولشویی با کمک ارز مجازی انجام شده که ۱.۶ درصد از کل پولشویی‌های کشور ژاپن را تشکیل می‌دهد.

پولشویی

جالب اینجاست که آمار این پرونده‌ ها طی سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۶۶۹ مورد بوده و این رقم ناگهان طی یک سال تقریباً ۱۱ برابر شده است. البته ژاپن امسال قوانینی وضع کرده که گزارش موارد پولشویی بر اساس ارز مجازی را آسانتر کرده است.

با اینکه شمار این پرونده‌ ها رقم قابل توجهی است اما قسمت کمی از کل پولشویی‌های کشور ژاپن را تشکیل می‌دهد چرا که سال گذشته ۴۱۷٬۴۶۵ مورد در این کشور ثبت شده است.

پولشویی
 

چند وقتی است که ارز مجازی بستر مناسبی برای پولشویی پدید آورده و گزارش شده که بیش از ۲.۵ میلیارد دلار با بیت کوین و ارز مجازی مشابه پولشویی شده است.

چندی پیش CNBC گزارش داده بود که زن آمریکایی پاکستانی اعتراف کرده با انتقال بیت کوین به پولشویی برای داعش یا حکومت اسلامی عراق و شام پرداخته است.

پولشویی

این دختر ۲۷ ساله و ساکن نیویورک، زوبیا شهناز نام داشت و مقابل دادگاه فدرال ایالت نیویورک به پولشویی الکترونیکی خود اعتراف کرد. شهناز با استفاده از کارت اعتبار خود مبلغی معادل ۶۲ هزار دلار را صرف خرید بیت کوین و دیگر ارز‌ های مجازی کرده است. پس از آن، او سعی می‌کرده که بیت کوین‌ ها را به وجه رایج جهان بدل کند و آ‌نها را در یک حساب بانکی مخصوص ذخیره کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید