چگونه هنگام خرید آیفون فریب نخوریم؟

کدخبر: ۲۷۲۸۸۴
​اقتصاد نیوز:دزدها همیشه یک ماسک سیاه با سوراخ بر روی چشم ندارند. چه در بازار و چه در خرید و فروش آنلاین گاهی سارقان در چهره‌های موجه و پوشش‌های رسمی ظاهر می‌شوند و کلاه دیگران را برمی‌دارند. در گزارش زیر چند راه حل ساده برای اینکه هنگام خرید آیفون از سایت آگه‌پردازان هوشمند یا دیوار فریب نخوریم داده می‌شود.
چگونه هنگام خرید آیفون فریب نخوریم؟

به گزارش اقتصاد نیوز، بسیاری از افراد گمان می‌کنند فروشنده‌ای که قیمت دور از ذهنی برای کالایش انتخاب کرده از بازار بی‌خبر است. همیشه پشت یک جنس بسیار ارزان یک فرد ساده‌دل ننشسته، بلکه به احتمال زیاد به دلیل مشکلی جنس خود را ارزان‌تر می‌فروشد که از شما پنهان کرده‌ است.

عکس‌های نامفهوم یا تزیینی

اگرچه روزانه آگهی‌های زیادی بدون عکس در دیوار آپلود می‌شود اما بهتر است قبل از برخورد حضوری از فروشنده بخواهید عکس کالای خودش را به شما بفرستد. باید به فروشنده‌ای که نه عکس آپلود کرده و نه عکسی به خریدار ازسال می‌کند مشکوک بود. برای اینکه مطمئن شوید عکس کالا تزیینی نیست می‌توانید یک صفحه گوگل باز، روی قسمت تصویر یا images کلیک و تصویر آگهی را در آن آپلود کنید. اگر این تصویر تقلبی باشد آن را در گوگل پیدا خواهید کرد.

شارژ گوشی را چک کنید

فرض کنید هنگام خرید آیفون دست‌دوم از آگه‌پردازان هوشمند یا همان سایت دیوار فروشنده می‌گوید گوشی به علت نداشتن شارژ روشن نمی‌شود. تا زمانی که با چشمان خودتان شاهد روشن شدن و کمی کار کردن آن نبودید اقدام به واریز پول نکنید.

آیفون‌های تقلبی

آیفون‌های چینی تقلبی در بازار وجود دارند که با قیمت ارزان‌تری خرید و فروش می‌شوند. این دو نمونه آیفون در ظاهر با هم هیچ فرقی ندارند اما تفاوت اصلی‌ آنها به این برمی‌گردد که سیستم عامل آیفون چینی نه آی‌او‌اس بلکه اندروید است. برای فهمیدن این موضوع باید قفل آن را باز کنید و اگر شاهد یک اپلیکیشن گوگل پلی بودید، یا اینکه در آن اپ‌استور وجود نداشت پس در دستانتان یک گوشی آیفون تقلبی وجود دارد.

دستگاه‌های دزدیده‌دشده

تقریبا هیچ راه قطعی نیست که از دزدیده شده بودن یا نبودن یک گوشی مطمئن شویم اما راه‌های غیرمستقیمی به ما کمک می‌کند. برای مثال اگرچه خیلی از افراد ممکن است جعبه خود را گم کرده باشند اما آی‌کلود یا پروفایل‌هایشان مطابق با اسم و رسم فروشنده است. اگر هم گوشی جعبه داشت شماره سریال و کد روی جعبه را با گوشی انطباق دهید.

از اطلاعات جانبی کالا مطمئن شوید

ممکن است فردی به شما یک گوشی آیفون بفروشد اما رمز آی‌کلاودش را ندهد و در عین حال از حساب آی‌کلاودش هم خارج نشود. در این صورت شما برای خارج شدن از خارج شدن از حساب آی‌کلاود او مجبور به پرداخت صدها دلار خواهید شد.

از گارانتی کالا مطمئن شوید

بسیاری از اوقات می‌توان با وارد کردن کد گارانتی کالا متوجه مدت زمان باقی‌مانده از آن شد. یعنی باید شماره سریال را در سایت اپل وارد کنید و متوجه مدت زمانی که شرکت اپل از دستگاه پشتیبانی می‌کند شوید.

جدا از همه این نکات فراموش نکنید که هنگام خرید آیفون دست دوم و هر کالایی دیگر نباید تا قبل از دیدن فروشنده برای او پولی واریز کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید