واکنش مشاور روحانی به انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضائیه

کدخبر: ۲۷۲۹۸۴
اقتصادنیوز: مشاور رئیس جمهور گفت: دولت نیازمند کمک قوه قضاییه است و طبیعی است که قوه قضاییه هم به کمک دولت برای مشکلاتش خواهد آمد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با اشاره به  سفر روحانی به عراق گفت: روابط ایران و عراق در یک حوزه ممتاز قرار دارد و حاصل تلاش‌های هر دو کشور در این سفر در سطح منطقه و جهان به چشم همگان در خواهد آمد.

مشاور رئیس جمهور افزود: هر دو کشور به طور کامل به این درک مشترک  رسیدند که اقتصاد، سیاست، امنیت و فرهنگ دو کشور مکمل یکدیگرند؛ به این ترتیب ما نباید توقع داشته باشیم که کسی بتواند خدشه‌ای به روابط ایران و عراق وارد کند، از طرفی این سفر حتما نقطه عطفی در روابط ایران و عراق خواهد بود و همگان مطلع خواهند شد که پیوند دو ملت تا چه اندازه مناسب و گسست ناپذیر است.

آشنا درباره دیدار رئیس جمهور با مرجعیت کشور عراق، یادآور شد: رئیس جمهور  به نقش مرجعیت در عراق به طور کامل اعتقاد دارند؛  تجربه تاریخی هم نشان داده است که مرجعیت در عراق،  محور همه طوائف و نیرو‌های سیاسی عراق است و ارشادات حکیمانه مرجعیت در عراق همواره به نفع وحدت ملی عراق و تقویت بنیه دولت عراق بوده است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به بیانیه گام دوم با عنوان مدیریت جهادی تصریح کرد: مدیریت جهادی به این معنا است که افرادی که مسئولیت مدیریتی را بر عهده می‌گیرند احساس کنند که وارد یک جهاد می‌شوند؛ در جهاد باید ایثار، از خود گذشتگی و قرار دادن تمام امکانات در اختیار هدف باشد و در تقابل با این موضوع، مدیریتی است که همه امکانات دولت را به خدمت خود می‌گیرد و از همه امکانات در جهت منافع خود استفاده می‌کند. در قرآن کریم به تقابل مدیریت جهادی با مدیریت قعودی اشاره کرده است. مدیریت جهادی به معنای مدیریت ایستاده در میدان است و صرفا مدیریت نشسته در خیابان تلفی نمی‌شود.

وی در پایان درباره وحدت دولت و مدیریت جدید قوه قضاییه، خاطر نشان کرد: اعتماد مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام رئیسی در حدی است که مسئولیت سنگین قوه قضاییه را به ایشان واگذار کرده‌اند و این میزان از اعتماد رهبری به طور طبیعی برای دولت هم حجیت دارد و دولت هم، آمادگی کامل را برای کمک به قوه قضاییه در بسط عدالت، حقوق عمومی و در مواجهه با فساد و تعارض منافع دارد.

آشنا یادآور شد: دولت  نیازمند کمک قوه قضاییه است و طبیعی است که قوه قضاییه هم به کمک دولت برای مشکلاتش خواهد آمد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید