چالش مجازی جمع‌آوری زباله‌های واقعی

کدخبر: ۲۷۳۷۴۳
​اقتصاد نیوز:کمتر پیش می‌آید که پای هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی، به دنیای واقعی هم باز شود.اما اخیرا هشتگی در فیسبوک، اینستاگرام و بقیه شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا کاربران گامی برای پاکسازی محیط زیست از زباله بردارند.

به گزارش اقتصاد نیوز، در این چالش، افراد جایی پر از زباله را در اطراف محل زندگی‌شان پیدا و سپس پاکسازی می‌کنند و عکس‌های قبل و بعدش را با هشتگ #trashtag (آشغالتگ) در شبکه‌های اجتماعی همرسانی می‌کنند.

استیون رین‌هولد، فعال محیط زیست، در مطلبی که برای معرفی این طرح نوشت گفت: "هدف ما، ایجاد تغییرات محسوس در محیط زیست با استفاده از قدرت خارق‌العاده شبکه‌های اجتماعی‌ است".

پس از گذشت چهار سال از شروع این چالش، هفته گذشته یک کاربر فیسبوک با ترغیت نوجوانان به انجام دادن این چالش، باعث شد تا هشتگ #trashtag جان تازه‌ای بگیرد.

 
مشاهده عکس در توییترمشاهده عکس در توییتر
 
داوطلبانی که در این پروژه شرکت کرده‌اند، تاکنون مناطق ساحلی، پارک‌ها و جنگل‌های زیادی را از زباله پاکسازی کرده‌ و توجه‌ها را به حجم آلودگی ناشی از پلاستیک جلب کرده‌اند.

اما این سوال پیش می‌آید که گام بعدی چیست؟

مارک باتلر، مدیر موسسه محیط زیستی کانادا (EAC) می‌گوید ما نباید فقط به جمع‌آوری زباله‌هایی که افراد در محیط زیست می‌ریزند بسنده کنیم، بلکه مهم‌تر از آن، باید در میزان مصرف پلاستیک تجدید نظر کنیم.

آقای باتلر امیدوار است این پروژه بتواند تغییراتی بنیادین ایجاد کند؛ مثل استفاده نکردن از پلاستیک‌های یک بار مصرف.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید