تظاهرات بی‌سابقه در الجزایر

کدخبر: ۲۷۳۷۶۲
در حالی که عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داده اما مردم این کشور خواهان کناره گیری وی هستند.
تظاهرات بی‌سابقه در الجزایر
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، صبح امروز جمعه هزاران شهروند الجزایری با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف پایتخت خواستار کناره گیری فوری عبدالعزیز بوتفلیقه و مسئولان دولت وی شدند.

بر اساس این گزارش تظاهرات‌های امروز از زمان اعلام استقلال الجزایر تاکنون بی سابقه بوده است.

شهروندان الجزایری امروز بار دیگر بر مخالفت خود با تصمیمات عبدالعزیز بوتفلیقه تاکید کردند.

"نادیه زیراتی" یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات‌های امروز می‌گوید: «مردم با پنجمین دوره ریاست جمهوری بوتفلیقه مخالف هستند اما او می‌خواهد یکسال دیگر در حکومت باقی بماند.

از سوی دیگر "نزیم بن عمر" یکی دیگر از معترضان می گوید که نظام تلاش می کند که به خواسته های مردم جامه عمل نپوشاند. مردم خواهان ابقای چهره‌های نظام در رأس حکومت نیستند و این در حالی است که رئیس‌جمهور وزیر کشور خود را مأمور به تشکیل دولت می کند و چهره‌هایی قدیمی را برای مشارکت در مرحله جدید فرا می خواند.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر چند روز قبل ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از تعویق زمان برگزاری این انتخابات خبر داد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل آینده (29 فروردین) برگزار شود و این کشور از زمان اعلام نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری صحنه اعتراضات است.

الجزایر طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده به تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین دوره ریاست جمهوری است. روز گذشته دست‌کم 10 نفر در درگیری‌ها کشته و 45 نفر دیگر بازداشت شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید