راه‌اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی در اپراتور همراه اول

کدخبر: ۲۷۴۹۲۰
اقتصادنیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پس از جاری شدن سیل در استان گلستان و آق‌قلا وزیر ارتباطات در توئیتر خود اعلام کرد ‌‎«ستاره‌ مربع‌ ها برای خدمت به مردم طراحی شده‌اند نه خالی کردن جیب آن‌ها با ‎بخت‌آزمایی‌ها.»

وی افزود: «از مدیران اپراتورها خواستم برای امدادرسانی در مواقع بحران، یک سرویس ستاره مربع رایگان برای نهادهای امدادی طراحی کنند تا آن‌ها از نیاز خدماتی آسیب‌دیدگان به صورت منطقه‌ای و به لحظه مطلع گردند.»

با شدت گرفتن هشدارها در خصوص جاری شدن سیل در استان‌های مختلف و تنها پس از دو روز از اعلام وزیر ارتباطات این سرویس توسط همراه اول راه‌اندازی شد. 

محمدجواد آذری جهرمی دقایقی قبل، از راه‌اندازی این سرویس خبر داد و در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: از امروز، سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول آغاز به کار کرد تا پیش از وقوع بلاهای طبیعی، مردم از طریق تلفن‌همراه خود آگاه شوند.»

وی تاکید کرد: لطفا به هشدارهای سرویس توجه کنید. 

لازم به ذکر است علاوه بر این سرویس مکالمه و پیامک مشترکین دو اپراتور اول درمناطق سیل‌زده گلستان نیز تا جمعه رایگان خواهدبود.

وزیر ارتباطات در چند روز اخیر اخبار مربوط به وضعیت ارتباطات و زیرساخت‌ها در مناطق سیل‌زده را شخصا در توئیتر خود با هشتگ #همه‌باهم⁩ می‌توانیم اطلاع رسانی کرده است. 

او پیشتر نیز اعلام کرده بود: ‌با توجه به احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها به‌خصوص خوزستان، وضعیت «آماده‌باش» به مسئولین استانی ابلاغ شد.

وی در ادامه گفت:برای پیشگیری و امدادرسانی، نباید اختلال در شبکه داشته‌باشیم. وزارت ارتباطات تمامی امکانات خود را برای کمک به مردم وبازسازی زندگی آن‌ها آماده کرده‌است. ‎

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید