نرخ سوخت در پاکستان افزایش یافت

کدخبر: ۲۷۵۶۲۶
اقتصادنیوز : دولت پاکستان با توجه به کاهش ارزش پول این کشور در مقابل دلار، قیمت سوخت و فرآورده های نفتی را برای چندمین بار در ماه های اخیر افزایش داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، قیمت بنزین در این کشور با افزایش 6 روپیه ای به ازای هر لیتر از 92.89 روپیه به 98.89 روپیه (حدود 88 هزار ریال) افزایش یافت.

هر روپیه در بازار امروز پاکستان تقریبا معادل 900 ریال است.

بر اساس اخبار منتشر شده همچنین قیمت گازوئیل با افزایش 6 روپیه ای از 111.43 روپیه به ازای هر لیتر به 117.43 روپیه افزایش یافت.

آبانماه سال گذشته، دولت عمران خان با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت سوخت و فرآورده های نفتی را نیز افزایش داده بود.

نرخ های جدید سوخت در پاکستان از نوامبر 2018 تا امروز به بالاترین سطح خود رسیده است و طرح افزایش قیمت فرآورده های نفتی از امروز - دوشنبه - در این کشور اعمال می شود.

همچنین ارزش برابری 'روپیه' واحد پول پاکستان با دلار، طی هفته های گذشته دچار نوسان بی سابقه شده و به 140 روپیه برابر هر دلار رسیده است.

منابع خبری گزارش دادند: کاهش ارزش روپیه پاکستان در مقابل دلار و افزایش قیمت سوخت، قیمت تمامی کالاها و خدمات را در پاکستان افزایش داده است.

این در حالی است که جناح مخالف دولت پاکستان با انتقاد از سیاست دولت این کشور در بحث جلوگیری از تورم گفتند: دولت با افزایش چندمین بار قیمت سوخت زندگی را برای مردم عادی سخت کرده است.

در همین حال اتحادیه حمل و نقل پاکستان نیز افزایش قیمت سوخت از سوی دولت را رد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید