تنفیذ اختیار به فرماندهان؛ اقدام ارتش در مقابله با سیل

کدخبر: ۲۷۵۶۳۲
اقتصادنیوز :معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به هم‌افزایی نیروهای مسلح و ستاد مدیریت بحران گفت: شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که فرصتی برای اجازه گرفتن از مقام بالادست باشد و به همین دلیل بسیاری از اختیارات به فرماندهان ارتش واگذار شده است تا خود در محل و بر اساس وضعیت به سرعت تصمیم‌گیری و آن را اجرایی کنند.
 تنفیذ اختیار به فرماندهان؛ اقدام ارتش در مقابله با سیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران در ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: بر اساس فرمان فرمانده معظم کل قوا در خصوص کمک نیروهای مسلح به دستگاه‌های مسئول برای سازماندهی شرایط سیلاب و مردم‌یاری، اقدام کرده‌ایم. یک قرارگاه به نام قرارگاه امداد ذوالفقار تشکیل شده است و همه پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل این قرارگاه هستند تا بتوانیم در این شرایط اقدام لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تشکیل قرارگاه ذوالفقار به معنای آن است که همه نیروی انسانی و امکانات مهندسی و غیرمهندسی ارتش در اختیار این قرارگاه قرار دارند تا در راستای مردم‌یاری و کمک به سیل‌زدگان اقدام شود.

وی عنوان کرد: همزمان با ارتش، سایر نیروهای نظامی از جمله سپاه، نیروی انتظامی و سایر بخش‌ها نیز نسبت به مردم‌یاری و کمک به دستگاه‌های مسئول اقدام کرده‌اند و این کار در راستای هم‌افزایی برای کنترل شرایط در استان‌ها است. زمانی که هم‌افزایی میان نیروهای مسلح و ستاد مدیریت بحران استان‌ها و شهرستان‌ها وجود داشته باشد، قطعا کارها هدایت شده و کنترل شده پیش خواهد رفت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ظرف 48 ساعت گذشته بازدیدهای هوایی از آخرین وضعیت سیلاب در سراسر استان خوزستان انجام گرفته است تا نقاط آسیب‌پذیر را مشخص کنیم. نقاط آسیب‌پذیر در سراسر خوزستان در بحث سیلاب مشخص شده‌اند و امکانات ارتش نیز در این نقاط که بیشترین احتمال نفوذ آب در آنها است، مستقر خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین در جلسه‌ای به فرماندهان ارتش اختیارتی تنفیذ شد تا برای برخی از تصمیم‌گیری‌ها نیاز به سلسله مراتب نباشد و خود بتواند به سرعت عمل کنند. شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که فرصتی برای اجازه گرفتن از مقام بالادست باشد و به همین دلیل بسیاری از اختیارات به فرماندهان واگذار شده است تا خود در محل و بر اساس وضعیت به سرعت تصمیم‌گیری و آن را اجرایی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید