برف بهاری ارتفاعات مازندران را سفید پوش کرد

کدخبر: ۲۷۵۶۳۷
اقتصادنیوز :با گذشت 12 روز آغاز فصل بهار، بارش برف بهاری که از بامداد امروز در ارتفاعات استان مازندران باریدن گرفت ، این مناطق را سفید پوش کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، سامانه بارشی که شامگاه شنبه وارد مازندران شد، با بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در ارتفاعات استان همراه شد . 

بر اساس گزارش هواشناسی مازندران کاهش دما در برخی مناطق محسوس بوده است به طوری که صبح امروز، بلده نور ، سیاه بیشه و آلاشت سوادکوه دمای یک درجه زیر صفر را تجربه کردند.

همچنین هواشناسی اعلام کرد که در حال حاضر در ایستگاه های هواشناسی استان بارش برف گزارش نمی شود اما در بالا دست بارش برف در ارتفاعات البرز را ادامه دارد. 

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران به ایرنا گفت: با توجه به آغاز بارش برف در ارتفاعات غرب و مرکز استان ، این اتفاق در مناطق شرقی مازندران غیر منتظره نخواهد بود. 

سید ابراهیم تاکامی افزود : پیش بینی می شود بارش برف و باران تا بامداد فردا سه شنبه 13 فروردین در بیشتر مناطق مازندران ادامه داشته باشد و از صبح فردا از سمت شرق استان،مازندران را ترک کند. 

وی با اعلام این که از فردا مردم مازندران شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود، گفت : پیش بینی می شود که تا اواخر هفته آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده و تداوم خنکی هوا باشد. 

این کارشناس هواشناسی مازندران، کشاورزان را به انجام زهکشی و مدیریت خروج آب از مزارع کلزا، گندم و سایر محصولات ، برداشت سبزیجات برگی ، آماده سازی زمین جهت کاشت برنج و استفاده از بارندگی‌های اخیر در خزانه‌گیری و آماده‌سازی زمین جهت کاشت سبزیجات بهاره توصیه کرد. 

هم اکنون بلده نور و سیاه بیشه با یک درجه سرد ترین و یندر امیرآباد با 12 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان مازندران هستند. 

ریزش کوه حاصل از بارش برف و باران در محور هراز و کندان منجر به مسدود شدن این 2 محور اصلی مواصلاتی استان شده است که به گفته عوامل پلیس راه تا پایان بارندگی امکان پاکسازی آن وجود ندارد. 

بر اساس گزارش های راهداری مازندران بارش برف در محور کندوان حد فاصل پل زنگوله تا پیچ سرهنگ سنگین است و در محور هراز حد فاصل امازاده هاشم تا منظریه نیز بارش برف ملایم مشاهده می شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید