سیلاب به 314 واحد مسکونی استان کرمانشاه آسیب زد

کدخبر: ۲۷۵۷۱۴
اقتصادنیوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: 314 واحد مسکونی شهری و روستایی در اثر بارشهای چند روز اخیر در استان آسیب دید که 240 واحد آن تخریبی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،مهرداد سالاری افزود: سیلاب همچنین به تاسیسات زیربنایی، ابنیه و راه های استان آسیب زیادی وارد کرد که میزان دقیق خسارت وارده طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: سیلاب 2 روز اخیر به 44 واحد دامی استان نیز خسارت وارد کرد و 245 راس دام و 34 هزار قطعه ماهی هم در مزارع پرورش ماهی تلف شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: روز گذشته یک جبهه پرفشار وارد استان شد که بیشترین بارشهای آن از غروب روز یکشنبه تا صبح امروز رخ داد و امروز هم یک جبهه بارشی دیگری در استان فعال بود.

وی اضافه کرد: به دلیل پیش بینی هواشناسی و تدابیر خوبی که فرمانداران، شهرداران، مدیران دستگاه های اجرایی، بخشداران و دهیاران با همکاری مردم اندیشیده بودند خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

سالاری گفت: قبل از بروز سیل، شهرداری های استان کار بازسازی و پاکسازی مسیلها و رودخانه ها را بخوبی انجام داده بودند و موانع فیزیکی را از مسیلها و رودخانه های استان جمع آوری کرده بودند.

وی همچنین گفت: در 2 روز اخیر قطعی برق تعدادی از روستاهای استان به صورت جزیی داشتیم که بلافاصله با تلاش نیروهای شرکت برق مشکل آنها رفع شد.

سالاری به تلاش نیروهای راهداری استان نیز اشاره کرد و گفت: راهداران استان در کلیه جاده های استان حضور پررنگی داشتند و با بسته شدن هر معبری بلافاصافه به بازگشایی آن اقدام می کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به ریزش کوه در جاده اسلام آبادغرب به ایلام نیز اشاره کرد و گفت: این حادثه شب گدشته روی داد و با هماهنگی مسئولان استان ایلام برای آسیب ندیدن مردم اقدام به بستن آن کردیم.

یک سامانه بارشی قوی از یکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شد که سبب آبگرفتگی‌های گسترده در سطح شهرها، روستاها و مزارع کشاورزی استان و ریزش کوه در برخی محورهای اصلی شد.

به گزارش سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها تا پایان روز جاری ادامه دارد و تمرکز آن در شرق و جنوب شرقی استان از جمله شهرستان‌های هرسین، کنگاور، صحنه و سنقر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید