روش جالب بخور دادن صورت؟

کدخبر: ۲۷۶۴۱۳
اقتصادنیوز: بخور دادن برای پوست بسیار مفید و موثر است و میتواند منافذ پوست را عمیقا تمیز کند برای جوش ها و آکنه بسیار موثر است برای نتیجه بهتر می توانید بعد از بخور از کرم ها و ابرسان های پوست استفاده کنید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پرشین وی؛ بخور  دادن یکی از روش های بسیار خوب و کاربردی و موثر برای پوست است با این روش منافذ پوست شروع به باز شدن می کند و سلول های مرده پوست را از روی صورت باز می کند و به پاکسازی عمیق پوست می پردازد بهتر است بعد از این مورد آبرسانی و ماسک برای تغذیه به پوست را کامل کنید در این مطلب از پرشین وی ما  نحوه بخور دادن صورت  را برای شما آماده کرده ایم

نحوه بخور دادن صورت

● بخار دادن به صورت یکـی از سـوالاتی که به وفور مطرح می شود این است که چگونه میتوانیـم خـود را جـوان و شاداب نگه داریم؟ چـقدر جـالـب اسـت بـدانـید کـه پـاسـخ این سـوال را اقوام باستان بهتر از ما میدانسته اند. به عنوان مثـال پاک کردن و تمیز کردن با استفاده از بخار برمی گردد بـه زمان رومـی هـا. آنـها بـرای تمیز کردن بزرگان خود ابتدا آنها را در محلی پر از بخار وارد میکردند، سـپس آنها را می شستند و بعد هم ماساژ می دادند.

نحوه بخور دادن صورت به شکل صحیح

در عصر اخیر بخار دادن بـعنوان خـدماتی فـانتزی از سـوی سـالن هـای آرایشـی محسوب می شود. ● بخار دادن به صورت از مزایای فراوانی برخوردار است: ▪ منافذ را باز می کند ▪ سلول های مرده ی را از روی آن پاک می کند ▪ جریان خون را تسریع می کند ▪ پاک کنندگی عمقی را مقدور می سازد ▪ برای بهبود آکنه و جوش های سر سیاه مفید است توانید بخار دادن به را هفته ای یک مرتبه به صورت روتین انجام دهید و پس از آن ماسک صورت را بر روی خود استعمال کنید.

برای اینکه بهترین سود را ببرید و هزینه های بالای سالن های آرایش هم بر شما تحمیل نشود، می توانید به راحتی این کار را در منزل انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید صورت خودتان، ماده ی تمیز کننده، ظرف، آب و یک حوله ی بزرگ است.

نحوه بخور دادن صورت چگونه است

۱) آرایش روی صورت را پاک کنید. خود را با آب و صابون و یا هر ماده ی تمیز کننده ی دیگری که می دانید پاک کنید و سپس صورت را به طور کامل خشک نمایید. ۲) ظرف را پر از آب کنید. حداقل ۳ فنجان آب؛ و آن را جوش بیاورید. ۳) آب را داخل یک ظرف کم عمق و پهن بریزید. [برای مشاهده این لینک باید ابتدا ثبت نام نمایید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید… ] ۴) صورت خود را حداقل ۲۰ سانتی متر بالا تر از ظرف قرار دهید، حوله را روی سر خودبیندازید.

پیش از بخور دادن به پوست صورت ابتدا باید صورتتان را از کلیه آلودگی ها، چربی ها و مواد آرایشی به طور کامل پاک کنید

بخار باید گرم و آرام بخش باشد نه داغ و سوزاننده! اگر بخار خیلی داغ بود و احساس ناراحتی می کردید، سریعاً این کار را متوقف کنید! ۵) برای مدت زمانی نزدیک به ۵ تا ۱۰ دقیقه زیر حوله بمانید، سپس خود را با آب سرد بشویید. این کار به مصدود شدن منافذ کمک می کند. ۶) در این زمان می توانید از مرطوب کننده و یا ماسک صورت استفاده کنید. شما می توانید در بخار آب از گیاهانی نظیر چای سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نیز استفاده کنید. گیاه را در یک فنجان خیس کرده و به آب در حال جوش اضافه نمایید. پیش از استفاده از هر گونه گیاهی مطمئن شوید که به گیاه مورد نظر آلرژی نداشته و تان نسبت به آن حساسیت ندارد.

● یکی دیگر از شیوه های رساندن بخار به صورت این است که: ۱) صورت را تمیز کنید. ۲) لیفتان را در آب کاملاً گرم خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و روی صورتتان قرار دهید. ۳) زمانیکه لیف سرد شد (معمولاً در کمتر از یک دقیقه) آنرا از روی صورت خود بردارید، و مرحله ی ۲ را مجدداً تکرار کنید. برای رسیدن به بهترین ننتیجه باید این کا را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار نمایید. ۴) با آب سرد صورت خود را آبکشی کنید و سپس از ماسک صورت یا مرطوب کننده ی ملایم استفاده نمایید.

برای پوست های حساس بهتر است از بابونه و گل همیشه بهار استفاده شود

توجه داشته باشید که استفاده از موادی که دارای درجه حرارات بالایی هستند در هر دو متد نه تنها فایده ای ندارد بلکه می تواند به شما آسیب هم برساند. بخار بیش از اندازه می تواند صورت را بسوزاند. مراقب باشید و کاری را انجام دهید که در آن احساس راحتی کنید. اگر تان حساس است و یا قبلاً دچار بیماری های ی بودید پیش از استفاده از هر گونه ماسک و یا بخار ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

از آنجایی که بخار کل ناخالصی های را از بین می برد، کاملاً طبیعی است که لکه هایی پس از آن بر روی ایجاد شود، که البته این لکه ها به مرور زمان از بین نحوه بخور دادن صورت می روند. چهره ی شما پس از استفاده ی مکرر از ماسک و بخار تغییر زیادی پیدا نحوه بخور دادن صورت خواهد کرد.

گیاهان مناسب برای بخور دادن به انواع پوست برای پوست های حساس بهتر است از بابونه و گل همیشه بهار استفاده شود جهت بخور دادن به پوست های خشک پیشنهاد میشود نحوه بخور دادن صورت از اسطوخودوس، ترنج، نعناع هندی و گل همیشه بهار استفاده کنید نحوه بخور دادن صورت جهت بخور دادن به پوست های چرب از بابونه، روغن درخت چای، گل رز و اسطوخودوس استفاده نمایید

شیوه درست بخور دادن پوست صورت در خانه

با توجه به نوع پوست شما ” چربی، خشکی و حساسیت ” مقداری کمی از روغن های مورد نظر را در یک قابلمه آب بریزید. آب درون ظرف را روی اجاق قراردهید تا به نقطه جوش برسد.

پس از آن با استفاده از یک حوله یا پارچه بزرگ بخار آب را روی صورت خود متمرکز کنید تا بخور گرم خوب منافذ پوست صورت شما را باز کند.

صورت خود را بالاتر از ظرف نگه دارید تا پوست صورتتان نسوزد. حدود ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و در این حالت بمانید . چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. اجازه دهید تا حرارت، صورت‌تان را تازه کند و منافذ پوست‌تان باز شود.

پس از پایان فرایند بخور دادن، از یک ماسک مناسب برای صورتتان استفاده کنید.

در پایان پوست صورت را شستشو داده و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

ماسک های پس از بخور دادن صورت  بهتر است پس از بخور دادن صورت از ماسک های مناسب استفاده نمایید که در اینجا برخی از این ماسک های صورت را معرفی میکنیم:

از خیار رنده شده استفاده کنید استفاده از ماسک خاک ‌رس بسیار مناسب است. خاک رس را با آب مخلوط کنید و به‌آرامی روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید. به‌جای استفاده از ماسک خاک رس می‌توانید از عسل طبیعی هم استفاده کنید و همان نتیجه را به‌دست آورید. اگر پوستتان چرب است از لیمو ترش تازه استفاده نمایید . حتما ابتدا آب‌لیمو را روی قسمتی از پوست صورت‌تان امتحان کنید. پوست بعضی از افراد ممکن است نسبت به آب‌لیمو حساسیت داشته باشد. سرکه سیب تونری طبیعی است؛ می‌توانید آن را امتحان کنید و نتیجه را ببینید. یک قاشق غذاخوری با یک استکان آب مخلوط شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک