خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به تعویق می‌افتد؟

کدخبر: ۲۷۶۹۷۳
اقتصادنیوز: رئیس شورای اروپا در دعوتنامه ارسالی خود به شرکت‌کنندگان نشست امروز بروکسل به بررسی تعویق یک‌ ساله برگزیت اشاره کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، خبرگزاری آلمان نوشت، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در دعوتنامه خود به اعضای اتحادیه اروپا به منظور شرکت در نشست ویژه امروز با موضوع برگزیت آورده است: برگزیت هنوز به اجرا در نیامده و راهی جز تعویق وجود ندارد.

وی در ادامه آورده است: در حالی که اروپا و انگلیس خواهان برگزیت بر اساس توافق هستند باید این مسیر را به واسطه موافقت جمعی برای تعویق در پیش گرفت.

رئیس شورای اروپا با اشاره به درخواست نخست وزیر انگلیس مبنی بر تعویق برگزیت تا پایان ماه ژوئن اظهار داشت: تعویق طولانی مدت برگزیت تنها یک راه دارد و آن ارائه یک برنامه دقیق و مدون از سوی دولت انگلیس است.

تاسک افزوده است: تعویق برگزیت می‌تواند تا یکسال دیگر به طول انجامد مشروط بر ارائه گزارش زمانبندی شده و مبسوط که لندن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار اروپا قرار دهد.

مرکل: تعویق برگزیت تا پایان سال ۲۰۱۹ امکانپذیر است

خبرگزاری آلمان نوشت، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در دیدار با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس تعویق یکساله برگزیت را ممکن دانست.

مرکل پس از این دیدار با حضور در نشست فراکسیون اتحاد مسیحی در پارلمان آلمان با بیان اینکه روند کنونی اجرایی شدن برگزیت با بن بست روبرو شده و راهی جز تعویق با توافق نداریم، افزود: به عقیده من می‌توان برگزیت را تا پایان سال ۲۰۱۹ یا نهایتاً تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به تعویق انداخت.

این در حالی است که امروز بروکسل میزبان نشست ویژه ای با موضوع بررسی روند اجرای برگزیت است.

گفتنی است بر اساس توافق اولیه میان بروکسل و لندن، انگلیس باید تا پایان ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک می‌کرد، اما این امر هنوز محقق نشده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید