وزیر خارجه ترکیه:

جز راه‌حل دودولتی هیچ راهی برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین وجود ندادر

کدخبر: ۲۷۷۳۲۵
اقتصادنیوز؛ مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین گفت: هیچ راهی به غیر از راه‌حل دو دولتی نمی‌تواند صلح و امنیت را برای خاورمیانه به ارمغان بیاورد.
جز راه‌حل دودولتی هیچ راهی برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین وجود ندادر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست گروه ویژه مدیترانه و خاورمیانه شورای پارلمانی ناتو در آنتالیا در واکنش به رویکرد فرانسه در قبال حادثه ۲۴ آوریل، گفت: این کشور باید به تاریخ سیاه خود بنگرد.

وی در اعتراض به نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار کرد: ما ماجراهای روآندا و الجزایر را فراموش نکرده‌ایم. فرانسه آخرین کشوری است که می‌تواند در مورد نسل‌کشی اظهارنظر کند و به ترکیه درس تاریخ بدهد.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مسائل خاورمیانه و دریای مدیترانه، حل مناقشه فلسطین-اسرائیل است. هیچ راهی به غیر از راه‌حل دو دولتی نمی‌تواند صلح و امنیت را برای خاورمیانه به ارمغان بیاورد.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد: اسرائیل باید رویکرد تهاجمی خود را که با تصمیمات اشتباه آمریکا جسورانه‌تر نیز شده است، کنار بگذارد و فوراً به راه‌حل دو دولتی بازگردد. ترکیه با قاطعیت از روند مذکور حمایت خواهد کرد.

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه نیز در واکنش به نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» توسط ماکرون، در توئیتر خود نوشت: حل مشکلات ترکیه با ارامنه، نه با دخالت کشورهای ثالث، بلکه با گفت‌وگو بین طرفین قابل انجام است.

رهبر اپوزیسیون ترکیه افزوده است که نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» توسط رئیس‌جمهوری فرانسه اقدامی غیرقابل‌قبول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید