آمار اختلال اوتیسم روند صعودی را طی می کند

کدخبر: ۲۷۷۶۵۹
اقتصاد نیوز:باید نسبت به تشخیص به موقع این اختلال در بین فرزندان برنامه‌های علمی و مدون داشته باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت نیوز ،مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اظهار نگرانی از رشد آمار اختلال اوتیسم در ایران گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی و پرداختن به موضوعات مربوط به اختلال اوتیسم می‌تواند مطالبات و آگاهی خانواده‌ها را در این زمینه ارتقاء دهد.

"عباس صادق‌زاده" در همایشی به مناسبت روز جهانی آگاه‌سازی اختلال اوتیسم به همت مرکز اوتیسم امام علی (ع) با تقدیر از ارائه خدمات مناسب و تخصصی مرکز اوتیسم امام علی با هدف آگاه‌سازی خانواده ها گفت: باید نسبت به تشخیص به موقع این اختلال در بین فرزندان برنامه‌های علمی و مدون داشته باشیم.

صادق‌زاده با اظهار نگرانی از رشد آمار اختلال اوتیسم در ایران گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی و پرداختن به موضوعات مربوط به اختلال اوتیسم می‌تواند مطالبات و آگاهی خانواده‌ها را در این زمینه ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه مرکز حرفه‌آموزی اوتیسم امام علی کرمان یکی از مجهزترین مراکز در سطح کشور است، عنوان کرد: این مرکز با ارائه خدمات تخصصی، توانبخشی، مددکاری و گفتار درمانی گام‌های موثری برای خدمت رسانی به خانواده های دارای فرزند اختلال اوتیسم برداشته است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان در ادامه با مذاکره تلفنی با مدیر کل بهزیستی استان خوزستان برای ارسال وسایل مورد نیاز 2000 نفر از افراد دارای معلولیت و خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی حمیدیه خوزستان خبر داد و گفت: برای اعزام تیم های مداخله در بحران به تعداد 20 نفر به شهرستان حمیدیه اعلام آمادگی شده که به محض اعلام نیاز بهزیستی خوزستان این تیم‌ها به منطقه اعزام می‌شوند.

وی از اعلام نیاز بهزیستی خوزستان به وسایل کمک توانبخشی به ویزه ویلچر خبر داد و اظهار کرد: کمک‌های نقدی واریزی مردم و نیکوکاران به حساب مشارکت‌های بهزیستی استان کرمان برای خرید ویلچر هزینه می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید