پنج راه ارتباطی خراسان جنوبی بسته شد

کدخبر: ۲۷۷۷۵۲
اقتصادنیوز: رئیس مرکز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه ها پنج راه ارتباطی در این استان مسدوده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز هادی بهمنی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای اصلی دیهوک - راور، سربیشه به ماهیرود و طبس - عشق آباد - بردسکن بر اثر طغیان رودخانه مسدود شده است. 
وی افزود: محورهای فرعی سربیشه به درمیان حد فاصل پاسگاه حسین آباد روستای دستگرد و دیهوک - بشرویه نیز مسدود شده که مسیرهای جایگزین برای سربیشه از گردنه درمیان و دیهوک از محدوده ارسک سه راهی شهید زارع به سمت بشرویه قابل دسترسی است. 
رئیس مرکز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی گفت: رانندگان در شرایط آب و هوایی فعلی از مسافرت های غیر ضروری پرهیز و در صورتی که سفر ضروری بود، از طریق سامانه 141 در خصوص وضعیت راه ها اطلاع کسب کنند. 
وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی محورهای استان بارش نسبتا شدید دارد که باعث لغزنده شدن راه ها شده است. 
بهمنی با بیان اینکه هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت راه های روستایی در دسترس نیست اضافه کرد: به توجه به اینکه طول راه های روستایی زیاد است و اغلب نیز راه های شوسه هستند، بهتر است تردد در این راه ها با احتیاط باشد. 
سامانه بارشی جدید که روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد. 
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود. 
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند. 
طول راه های خراسان جنوبی 17 هزار و 82 کیلومتر بوده که از این مقدار 11 هزار و 370 کیلومتر راه روستایی است.
بارش های اخیر تاکنون در خراسان جنوبی به گفته مسئولان خسارات سنگین نداشته است.
در پی هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران مدارس روستایی 11 شهرستان خراسان جنوبی و برخی مدارس شهری امروز (یکشنبه) تعطیل و ساکنان چند روستا برای پیشگیری از وقوع حوادث به مکان امن منتقل شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید