درخواست همکاری پاکستان از ایران برای مقابله با تروریست‌ها

کدخبر: ۲۷۸۸۲۴
اقتصادنیوز: وزارت امورخارجه پاکستان با ارسال نامه‌ای به سفارت کشورمان در اسلام‌آباد خواستار اقدام ایران علیه عاملان حمله تروریستی اخیر در پاکستان شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ وزارت امورخارجه پاکستان امروز (شنبه) در رابطه با حمله تروریستی اخیر که در آن ۱۴ تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند، نامه‌ای اعتراضی به سفارت ایران در اسلام‌آباد فرستاد و در آن مدعی شد که این تروریست‌ها در ایران مستقر بوده‌اند.

وزارت امورخارجه پاکستان در این نامه خواستار همکاری بیشتر ایران برای مبارزه با تروریسم شد.

روز پنج‌شنبه در جنوب پاکستان تعدادی فرد مسلح که لباس نیروهای مرزی پاکستان را بر تن داشتند با حمله به یک اتوبوس از مسافران خواستند تا پیاده شوند. آنها سپس ۱۴ تن را به گلوله بستند که بعدتر مشخص شد همگی از نیروهای امنیتی پاکستان و اغلب عضو نیروی دریایی بودند.

وزارت امورخارجه پاکستان در نامه خود مدعی شد که تروریست‌ها در منطقه‌ای مرزی در ایران فعالیت می‌کنند و در ادامه از تهران خواست تا علیه آنها دست به اقدام بزند.

این وزارت‌خانه همچنین در نامه خود ادعا کرده است که پیشتر ایران را از محل استقرار این تروریست‌ها مطلع کرده اما آنها با وجود تعامل و همکاری نظامیان دو کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

شاه محمود قریشی، وزیر امورخارجه پاکستان روز شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کشورش برای تقویت امنیت مرزها و جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی قصد دارد مرز خود با ایران را حصار کشی کند.

وی در ادامه با اشاره به حمله تروریستی روز پنج‌شنبه گفت که تروریست‌ها مسئول این حادثه هستند و به محض کسب اطلاعات، مقامات ایرانی را از آن مطلع کرده‌اند.

شاه محمود قریشی همچنین تصریح کرد که در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره حمله اخیر رایزنی کرده و خواستار همکاری تهران برای مقابله علیه این تروریست‌ها شده است.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع این حمله تروریستی در پاکستان، آن را به شدت محکوم کرد.

محمد جواد ظریف در توییتی در این ارتباط نوشت: حمله تروریستی اخیر در پاکستان، همزمان با اولین سفر عمران خان (نخست وزیر پاکستان) به ایران که سفری تاریخی است را به شدت محکوم می‌کنیم. تروریست‌ها، افراطیون و پشتیبانان آنها از روابط نزدیک کشورهای مسلمان وحشت زده‌اند. ایران در کنار مردم و دولت پاکستان ایستاده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید