واکنش آلمان به تلاش ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران؛ اقدام آمریکا را بررسی می‌کنیم!

کدخبر: ۲۷۹۶۹۰
اقتصادنیوز: آلمان ضمن تاکید دوباره بر پایبندی خود به برجام اعلام کرد که به همراه سایر کشورهای اتحادیه اروپا تبعات اقدام اخیر آمریکا علیه خریداران نفت ایران را ارزیابی خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا  «اولریکه دمر» معاون سخنگوی دولت آلمان در کنفرانسی خبری در برلین اظهار داشت که آلمان شاهد تصمیم اخیر دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه خریداران نفت ایران بوده و با سایر اعضای اتحادیه اروپا برای ارزیابی مشترک تبعات این تصمیم هماهنگی خواهد کرد.

دمر با بیان اینکه برجام تجارت مشروع با ایران را مطابق با قوانین بین الملل و اتحادیه اروپا تسهیل می کند، افزود: همانطور که می دانید دولت فدرال آلمان و اتحادیه اروپا به توافق هسته ای با ایران متعهد مانده اند.

معاون سخنگوی دولت آلمان گفت: ما همچنان بر این باوریم که این توافقنامه ابزاری بسیار مهم برای جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح های هسته ای است.

سخنان دمر در حالی است که ایران همواره اعلام کرده که در پی دستیابی به سلاح هسته ای نیست.

ترامپ اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم هایی را که طبق این توافقنامه برداشته شده بود بازگرداند. اقدام وی با مخالفت شدید طرف های دیگر برجام مواجه شد.

آمریکا مدعی است که می خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما از همان ابتدا در این زمینه شکست خورد و به هشت کشور خریدار نفت ایران معافیت داد. واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد که از دوم ماه می (12 اردیبهشت) این معافیت را تمدید نمی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید