بمباران نیروهای عراقی به جای تروریست‌ها توسط ائتلاف آمریکایی

کدخبر: ۲۷۹۹۴۰
اقتصادنیوز؛ جنگنده های ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم در عراق به سرکردگی آمریکا بار دیگر به جای عناصر داعش، نیروهای عراقی را هدف قرار داد و سه کشته و زخمی بجا گذاشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  نیروهای ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به سرکردگی آمریکا برای چندمین بار نیروهای عراقی را هدف حملات هوایی خود قرار دادند. 

گزارش حاکی است: در آخرین مورد از این حملات سحرگاه چهارشنبه در منطقه الریاض شهرستان الحویجه در استان کرکوک عراق رخ داد و در حمله جنگنده های ائتلاف به یک سیطره (ایست بازرسی) پلیس فدرال، یک نیرو کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

ائتلاف آمریکایی همچون همیشه علت حمله به نیروهای عراقی را شلیک اشتباه عنوان کرده است. 

در همین ارتباط، ستاد عملیات مشترک عراق روز جمعه در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرد که یک کمیته تحقق تشکیل داده است تا جزییات حادثه مشخص شود. 

ائتلاف مدعی مبارزه با داعش روز پنجشنبه در گزارشی اذعان کرد که طی عملیات های خود در عراق و سوریه تاکنون 'از روی اشتباه' دست کم 127 غیرنظامی را در عملیات های ضد داعش به قتل رسانده است. 

منابع موثق عراقی و سوری تاکنون سند و ویدئوهای متعددی منتشر کرده اند که نیروهای ائتلاف را در حال کمک رسانی تدارکاتی یا تسلیحاتی به تروریست های داعش و یا جابجایی تاکتیکی آنان و نجاتشان از صحنه درگیری با نیروهای دولتی نشان می دهد. 

بسیاری از شخصیت ها، احزاب و نمایندگان پارلمان ماههاست با اشاره به گذشت نزدیک به دو سال از اعلام پایان نظامی داعش، خواستار اتمام کار ائتلاف بویژه نیروهای چند هزار نفره رزمی آمریکا در خاک کشورشان هستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید