بازگشت ساکنان روستاهای سیل زده هویزه خوزستان به خانه های خود

کدخبر: ۲۸۰۵۲۸
اقتصادنیوز: سرپرست فرمانداری شهرستان هویزه گفت: ساکنان روستاهای سیل زده این شهرستان از اردوگاه های اسکان اضطراری به محل زندگی خود برگشتند.
به گزارش اقتصادنیوز ؛ قاسم موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 17 روستای شهرستان هویزه درگیر سیلاب بودند که اهالی این روستاها در 13 اردوگاهی که در این شهرستان برپا شده بود اسکان داده بودند. 

وی گفت: با فروکش کردن سیلاب در این روستاها مردم به محل زندگی خود بازگشتند و تنها در اردوگاه یادمان هویزه همچنان تعدادی از مردم سیل زده شهرستان دشت آزادگان اقامت دارند. 
فرماندار هویزه ادامه داد: آب سیلاب در روستای زین العابدین این شهرستان همچنان راکد مانده است به همین منظور چادرهایی برای اسکان اهالی این روستا در کنار محل زندگی آنها مستقر شده است. 
موسوی با اشاره به اینکه همچنان رهاسازی آب سیلاب به سمت هورالعظیم ادامه دارد بیان کرد: حوضچه های چهار و پنج هور نیز در حال آبگیری هستند؛ پیش از این حوضچه های یک ، 2 و سه هورالعظیم از رودخانه های کرخه و نیسان آبگیری شده بودند. 
وی افزود: دایک مرزی هورالعظیم و عراق همچنان در 6 نقطه باز است و برای بستن دایک نیاز به زمان و برنامه ریزی ویژه است.( این دایک مرزی با همکاری سپاه و استانداری خوزستان برای هدایت آب سیلاب به هور در عراق شکسته شده بود.) 
فرماندار هویزه با اشاره به اینکه شهر رُفیع از توابع این شهرستان درگیر سیلاب بود بیان کرد: پاکسازی این شهر توسط شهرداری رُفیع در حال انجام است تا مردم با آسایش بیشتری به محل زندگی خود برگردند. 
شهرستان هویزه در غرب شهر اهواز واقع است که رودخانه های کرخه نور و نیسان که از شاخه های رودخانه کرخه هستند از این شهرستان عبور می کنند. 
روستاهای شهرستان هویزه و شهر رفیع در بهمن سال 97 نیز دچار سیلاب شده بود. 
طغیان روزدخانه های دز، کرخه و کارون در فروردین ماه امسال باعث جاری شدن سیلاب در بسیاری از شهرستان های خوزستان شد که در این جریان به بیش از 250 هزار سیل زده امدادرسانی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید