واشنگتن‌پست گزارش داد

کارنامه ریاست‌جمهوری ترامپ؛ هر 3 ساعت یک دروغ

کدخبر: ۲۸۰۵۹۲
اقتصادنیوز؛ بر اساس گزارش سامانه حقیقت‌یاب روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که دونالد ترامپ طی ۸۲۸ روز ریاست جمهوری خود ۱۰۱۱۱ ادعای دروغ و نادرست مطرح کرده که این رقم معادل یک دروغ به ازای هر سه ساعت است.
کارنامه ریاست‌جمهوری ترامپ؛ هر 3 ساعت یک دروغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «واشنگتن پُست» بعد از آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در واکنش به ادعاهای نادرست و دروغ‌گویی‌های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی یک صفحه ویژه با عنوان «ارزیابی‌کننده حقیقت» (Fact Checker) به شفاف‌سازی درباره این ادعاها و دروغ‌ها پرداخته است.

در تازه‌ترین گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: «رئیس‌جمهور (آمریکا) ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت) از رکورد ۱۰۰۰۰ (ادعای نادرست و دروغ) عبور کرد و در یک دوره هفت ماهه، به طور متوسط روزانه حدود ۲۳ ادعا مطرح کرده است، این دوره شامل بسیاری از تجمعات انتخاباتی او قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، تعطیلی دولت فدرال در نتیجه وعده او برای ایجاد دیوار مرزی و انتشار گزارش بازپرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود».

بنا بر این گزارش، ترامپ در ۱۰۰ روز ابتدایی ریاست جمهوری خود به طور متوسط کمتر از ۵ ادعای غلط و دروغ در هر روز گفت اما با گذشت زمان، میزان دروغ‌ها و ادعای نادرست او بیشتر و بیشتر شده است.

 واشنگتن پست گزارش داد: «با احتساب تجمع رئیس‌جمهور در گرین بی(Green Bay) ویسکانسین تا ۲۷ آوریل (هفتم اردیبهشت)، او طی ۸۲۸ روز ریاست جمهوری خود ۱۰۱۱۱ ادعای دروغ و نادرست مطرح کرد. در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور به سرعت بر دامنه ادعاهایش افزوده است».

این رسانه با اشاره به مصاحبه ۴۵ دقیقه‌ای ۴ روز قبل ترامپ با «شان هانیتی» مجری مطرح فاکس نیوز خبر داد، رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه ۴۵ ادعای نادرست و دروغ مطرح کرد.

واشنگتن پست خبر داد، ترامپ به ترتیب در جریان گفت‌و‌گوی هشت دقیقه‌ای ۲۶ آوریل با خبرنگاران در کاخ سفید، سخنرانی در «انجمن ملی سلاح» آمریکا، مصاحبه ۱۹ دقیقه‌ای با شبکه رادیویی لوین و تجمع انتخاباتی ۲۷ آوریل ۸، ۲۴، ۱۷ و ۶۱  ادعای نادرست و دروغ مطرح کرد.

ترامپ طی سه روز ۲۵ تا ۲۷ آوریل با انتشار مطالب در صفحه توییتر خود ۱۷۱ ادعای نادرست و گمراه‌کننده مطرح کرده است.

واشنگتن پُست با ارزیابی ادعاها و دروغ‌های رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد، ۲۰ درصد از این ادعاها به مسائل مرتبط با مهاجرت ربط داشتند.

«مبالغه‌گویی درباره حجم کسری تجاری آمریکا با ژاپن، چین و اتحادیه اروپا، تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» از جمله ادعاهایی است که این روزنامه آنها را در زمره ادعاهای دروغ و نادرست ترامپ قرار داده است.

پیش از این، همین روزنامه در گزارشی درباره سال ۲۰۱۸ گزارشی با این عنوان منتشر کرده بود: «یک سال فریبکاری بی‌سابقه: ترامپ سال ۲۰۱۸ به طور متوسط در هر روز، ۱۵ ادعای غلط مطرح کرد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید