وزیر کشور: ملعون است مدیری که به جز حق، قانون و منافع مردم به چیز دیگری فکر کند

کدخبر: ۲۸۱۱۶۱
اقتصادنیوز: وزیر کشور با بیان اینکه باید خدمت‌رسانی به مردم هدف اصلی مدیران باشد، گفت: اما اگر هر مدیری به جز حق و قانون و منافع مردم به چیز دیگری فکر کند ملعون است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در آیین رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان در حادثه سیل اخیر بر آن بودند که وانمود کنند دولت و نظام اسلامی کارآمدی لازم را ندارد و مردم اقداماتی در راستای اهداف دشمنان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه 25 استان به نوعی درگیر سیل بودند، افزود: خوشبختانه با همکاری مردم و تأکیدات و پیگیری‌های مستمر در مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان خطرات سیل در کشور مدیریت شد، به طوری که همه ارگان‌ها پای کار بوده و وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

وزیر کشور از نیروهای نظامی به عنوان نخستین دستگاهی که به کمک مردم آمدند یاد کرد و بیان داشت: در حادثه اخیر نخستین دستگاهی که به کمک مردم و دولت  آمد، نیروهای نظامی بودند که با اتحاد و یکدلی و فرماندهی واحد در راستای کمک به مردم و جبران خسارات برآمدند.

بیشتر بخوانید

کمبود اعتبارات بسیاری از شهرداری‌های خراسان شمالی را در معرض تعطیلی قرار داده است

بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده خراسان شمالی به روایت تصاویر

‌همه مدیران موظفند مطابق سند توسعه خراسان شمالی گام بردارند

وی افزود: خود را نباید فریب دهیم چراکه در طول چهل سال انقلاب اسلامی بارها دور هم جمع شده و برنامه نوشتیم اما مهم‌ترین آسیب که سهم اصلی را در عدم اجرای برنامه‌ها دارد نظام اداری جمهوری اسلامی است به طوری که نظام اداری ما پاسخگوی اجرای نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی نیست.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه تنها مدیران توسعه یافته می‌توانند امر توسعه را پیش ببرند، گفت: باید خدمت‌رسانی به مردم هدف اصلی مدیران باشد و نباید مدیران کرسی را در اختیار بگیرند و هدفی جز خدمت به مردم داشته باشد، همچنین اگر خراسان شمالی تاکنون توسعه نیافته باید ریشه آن را در مدیران جستجو کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم همواره در عرصه‌های انقلاب و دفاع از نظام جلودارند، خاطرنشان کرد: مدیری که خون‌سرد است، حرص نمی‌زند، تلاش نمی‌کند، دغدغه ندارد جای بسیار تعجب دارد چرا که شیرین‌تر از لبخند ارباب رجوع در اداره، هدیه‌ای برای یک انسان دلسوز وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 80 درصد امور‌ در سیستم اداری قابلیت اجرا دارد، افزود: اختیارات در نظام اداری کم نیست و هر کسی در کشور برای مردم کار کند و خیانت نکند، کسی به آن مدیر کاری ندارد اما اگر هر مدیری به جز حق و قانون و منافع مردم به چیز دیگری فکر کند ملعون است.

رحمانی‌فضلی در ادامه از تولید و اشتغال به عنوان اولویت نخست کشور یاد کرد و ادامه داد: رهبری معظم تاکیدات ویژه بر موضوع اشتغال و تولید دارند چرا که دشمنان اکنون بر روی این دو موضوع تکیه کرده‌اند، لذا مدیران باید در راستای ایجاد درآمد پایدار برای استان خود تلاش کنند.

وزیر کشور ‌با بیان اینکه اکنون صحبت از بخش خصوصی، زینت مجالس شده است ادامه داد: موضوع مردم و مشارکت آنها، باید در اجرای قانون به نفع آنها نمود پیدا کند. نباید سرمایه‌گذاران برای اخذ مجوز 6 ماه معطل بمانند و یا در پشت درب‌های فرمانداری وقت خود را تلف کنند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون و مبارزه با فساد، مطالبه عمومی مردم جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: رحم به ظالم، ظلم به مردم است لذا باید برخورد جدی با ظالمان صورت بگیرد.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: سه نفر به طور ویژه در استانداری خراسان شمالی که اهل ترس و معامله نباشند مسئول پیگیری سرمایه گذاری آن دسته از کسانی باشند که خواهان سرمایه‌گذاری 10 میلیاردی در استان هستند. همچنین بار مسئولیت مقابله با تحریم ها در شرایط کنونی در هر استان بر عهده استاندار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید