تحقیقات نشان می دهد که قلب هم می شکند

کدخبر: ۲۸۲۱۳۷
اقتصاد نیوز: پژوهشگران دانشگاه واشنگتن اعلام کردند که بیماری سندرم قلب شکسته یک بیماری با علائمی شبیه حمله قلبی است که باید جدی گرفته شود چراکه می‌تواند عواقبی مرگبار داشته باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، بر اساس گزارش محققان دانشگاه واشنگتن، مردن در اثر شکستن قلب تنها در افسانه و داستان اتفاق نمی‌افتد بلکه می‌توان آن را در زندگی واقعی نیز مشاهده کرد. این سندرم که سندرم قلب شکسته خوانده می‌شود و دارای علائمی همچون درد قفسه سینه و ضعیف شدن یا تنگی نفس است؛در ابتدا شبیه به حمله قلبی ظاهرشده و تشخیص آن مشکل خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکرشده، علائمی چون تنش شدید فیزیکی، حملات آسم و تصادف اتومبیل، یا حوادث ناشی از ضربه عاطفی مانند درگذشت یک دوست یا فرد بسیار نزدیک ، وقایع یا رفتارهای بد داخلی و خانگی مانند طلاق نیز می‌تواند از دیگر علائم سندرم قلب شکسته باشد که تشخیص بیماری را دشوار می‌کند.

علائم ناشی از این سندرم یک اختلال موقت از فعالیت پمپاژ طبیعی خون در یک بخش از قلب را نشان می‌دهد که بسیار شبیه افزایش هورمون استرس است. به‌طورمعمول، اثرات این بیماری در روزها و هفته‌های پایانی کوتاه‌مدت هستند اگرچه مواردی هم دیده‌شده که اثرات طولانی‌مدت نیز داشته‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که در این بیماری زنان میان‌سال بیشتر از مردان آسیب می‌بینند.

سندرم قلب شکسته دارای علائمی همچون درد قفسه سینه و ضعیف شدن یا تنگی نفس است؛در ابتدا شبیه به حمله قلبی ظاهرشده و تشخیص آن مشکل خواهد بود.

زاکری گلدبرگر (Zachary Goldberger) از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن علائم این بیماری را به مدت یک هفته موردبررسی قرار داده و معتقد است: « به‌طورمعمول ما زنان میان‌سال بین 60 تا 70 ساله را می‌بینیم که در اثر از دست دادن یک عزیز نزدیک خود، به استرس و تنش‌های احساسی یا فیزیکی دچار شده‌اند.» او در ادامه توضیحات خود اعلام کرد: «آن‌ها معمولاً دچار درد قفسه سینه و تنگی نفس می‌شوند. تنها پس‌ازاینکه گزینه حمله قلبی در این‌گونه بیماران رد شود ما می‌توانیم به بررسی علائم سندرم قلب شکسته که در اصلاح پزشکی به آن استرس کاردیومیوپاتی (stress cardiomyopathy) گفته می‌شود، بپردازیم.»

گلدبرگر در پایان توضیحاتش اظهار داشت که «شما هر چه مسن‌تر می‌شوید، نارسایی‌های قلبی در شما افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند مسئله را جدی‌تر نشان دهد.»

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیقات، بیشتر مردم می‌توانند به‌سرعت به ترمیم اثرات سندرم قلب شکسته در خود بپردازند البته موارد نادری نیز وجود دارد که می‌تواند مرگبار باشد. همچنین عوارض این بیماری می‌تواند شامل نارسایی قلبی، ایجاد مایع در ریه‌ها یا اختلالات ضربان قلب نیز باشد.


سلامت نیوز: قلب هم می شکند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید