اعلام درآمد باشگاه های فوتبال انگلیس در فصل جاری

کدخبر: ۲۸۳۰۹۵
​اقتصاد نیوز:لیورپول فارغ از اینکه امروز موفق به قهرمانی در لیگ برتر شود یا ناکام شده و قهرمانی را به منچسترسیتی تقدیم کند، رویهم‌رفته جوایز مالی بیشتری نسبت به سیتی دریافت خواهد کرد.
اعلام درآمد باشگاه های فوتبال انگلیس در فصل جاری

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ورزش سه، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل با انتشار گزارشی اعلام کرد باشگاه لیورپول فارغ از اینکه امروز در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد یا آن را به رقیب بزرگش منچسترسیتی تقدیم کند، نسبت به همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر جوایز مالی بیشتری بدست خواهد آورد و علت این چیزی نیست جز اینکه شبکه‌های تلویزیونی پخش مسابقات لیگ برتر علاقه بیشتری به پوشش بازی‌ها و اخبار مربوط به لیورپول دارند. 

پیش‌بینی درآمد باشگاه‌ها در فصل 2018-2019 لیگ برتر

در انگلیس به هر باشگاه حداقل 12.5 میلیون پوند حق پخش بازی‌های تلویزیونی پرداخت می‌شود و سپس به ازای هر ده بازی پخش زنده 1.2 میلیون پوند اضافی به این باشگاه‌ها تعلق خواهد گرفت. با این حساب لیورپول با 29 بار پخش زنده بازی‌هایش رویهم‌رفته حدود 3.4 میلیون پوند بیشتر از منچسترسیتی از محل پخش تلویزیونی درآمد خواهد داشت.

بر اساس محاسبات دیلی‌میل، لیورپول در صورتیکه لیگ را به عنوان تیم دوم به پایان برساند رویهم‌رفته حدود 150 میلیون پوند درآمد خواهد داشت که 1.4 میلیون پوند بیشتر از سیتی خواهد بود، حتی اگر سیتی موفق شود جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.  

مسابقاتی که لیورپول در آنها حضور داشته توسط دو شبکه اسکای اسپورتز و بی‌تی اسپورتز 29 بار به صورت زنده پخش شده و این دو برابر آمار دیگر باشگاه‌ها است. در این فهرست منچستریونایتد با 27 پخش زنده در رتبه دوم قرار دارد و سیتی با احتساب بازی امروزش مقابل برایتون با 26 پخش زنده در رتبه سوم قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید