نماینده مجلس: فردی با مدیریت ۴۰۰ شماره پیامک، خودروها را قیمت‌گذاری می‌کند

کدخبر: ۲۸۳۴۶۷
اقتصادنیوز: یک نماینده اصولگرای مجلس دهم با اشاره به مسائل مربوط به مدیریت فضای مجازی گفت: با مدیریت بیگانه‌ای که تلاشش مبنی بر این است که بخواهد ناهنجاری‌ها و تشنجات اجتماعی و مدیریت بیگانه بر مشکلات ما حاکم شود ،هیچ‌گونه مماشاتی نمی‌شود کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، احمد سالک درباره اظهارات متفاوتی که درباره توسعه و کنترل فضای مجازی مطرح می‌شود گفت: مطلب مهم در فضای مجازی این است که مدیریت بومی فضای مجازی متناسب با مجموعه ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد. این مساله اصلی است تا اینکه فضای مجازی بتواند یک متولی پیدا کند.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و دیگر دستگاه‌ها هم متولی فضای مجازی هستند، عنوان کرد: اما بحث مدیریت و فصل‌الخطاب در فضای مجازی باید روشن شود.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم تاکید کرد: اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی که مبتنی بر دستورات و تبیین سیاست‌های مقام معظم رهبری است، باید مورد توجه باشد. نکته دیگر اینکه با مدیریت بیگانه‌ای که تلاشش مبنی بر این است که بخواهد ناهنجاری‌ها و تشنجات اجتماعی و مدیریت بیگانه بر مشکلات ما حاکم شود، هیچ‌گونه مماشاتی نمی‌شود کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه نیازمند یک برخورد قاطع در این جهت هستیم، یادآور شد: باندها و دلال‌هایی امروز از فضای مجازی استفاده می‌کنند و روی کالاهای اساسی مردم کار می‌کنند. شنیده شد که شخصی با ۴۰۰ پیامک ۴۰۰ نفر را مدیریت کرده و در گوشه‌ای نشسته و ماشین‌ها و خودروهای مورد نیاز مردم را قیمت‌گذاری می‌کند.

سالک اظهار داشت: این‌ها در اقتصاد اخلال ایجاد می‌کنند و بی‌تردید باید با شبکه‌های نفوذ هم مرتبط باشند درنتیجه در این سمت هم کنترل جدی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی را می‌طلبد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باوجود فیلترشکن‌های مختلف استفاده از فیلترینگ برای کنترل فضای مجازی را موثر می‌دانید؟، گفت: مصوبات شورای عالی فضای مجازی در کمیسیون‌های ذیربط‌شان این بوده که VPNها و فیلترشکن‌ها جمع‌آوری شود و  در این زمینه کار هم می‌شود ولی ما با یک دشمنی مثل آمریکا روبرو هستیم که از طریق فضای مجازی روی این مسائل ما اثر می‌گذارد و شایعه درست می‌کند و تحریکاتی انجام می‌دهد.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم در این جنگ نابرابر برنامه‌ریزی خوبی در مباحث سایبری خود داشته باشیم.

سالک در پاسخ به این سوال که در به شهادت رساندن روحانی همدانی برخی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند که چرا ما با مسائلی ازجمله بی‌حجابی در فضای مجازی برخورد می‌کنیم و با تهدیدات مسلحانه افراد در فضای مجازی برخورد نداشتیم؟، گفت: موضوع آن روحانی همدانی یک مورد خاص است که باید بررسی کنند و دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی حتما پیگیری می‌کنند و نتیجه را به مردم اعلام می‌کنند. اما اینکه از این فضا سوءاستفاده می‌شود، شکی نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید